AUTOTOOTJA PEUGEOT AJALUGU

/image/01/4/402-0501ab002.152183.246014.jpg

PEUGEOT LUGU

AUTOTOOTJA PEUGEOT AJALUGU

Peugeot on kirjutanud oma märkimisväärsete leiutiste ja suure eduga ühe kõige ilusama osa autode ajaloost. Peugeot põnev lugu jätkub uute, XXI sajandi väljakutsetega.

1889

Auru jõul töötava kolmerattalise esitlus

/image/02/2/serpollet-1889.246022.jpg

Armand Peugeot esitles Pariisi maailmanäitusel esimest, Peugeot nime kandvat iseliikuvat sõidukit: auru jõul töötav kolmerattaline (mitte turustatav), valmistatud koostöös inseneriga Léon Serpollet.

1948

Algas 203 mudeli tootmine.: Esimene monokok-kerega sõiduk

/image/02/0/illus-berline.152201.246020.png

Mudeliseeria 203 on esimene pärast sõda tootmisse võetud sõiduk. Tegemist on ühtlasi ka esimese, hemisfäärilise plokipeaga, V-kujulise asetusega klappidega, monokok-kerega sõidukiga ning üldse esimese, üle poole miljoni eksemplari toodetud Peugeot’ga.

1960

Algas 404 mudeli tootmine.

Mudeliversioon 404 on disainitud Pininfarina poolt. Selle nurgelised jooned ja suurenenud klaaspind muudavad sõiduki modernistlikuks ja elegantseks, muutes väljanägemist kardinaalselt võrreldes 50ndate aastate mudelitega …                                            1961 aastal varustati 404 esimese, otsepritsungiga mootoriga.

1968

Algas 504 mudeli tootmine.: radikaalselt uuenenud stiil

/image/01/9/cabriolet-504.152199.246019.jpg

Mudeliversioon 504, mis valiti aastal 1969 Euroopa aasta autoks, on Peugeot’dest senini kõige kauem toodetud mudeliks (3 700 000 toodetud eksemplari 2006 aasta seisuga). Loodud algselt heal majandusliul järjel olevale ostjaskonnale, muutus see mudel tänu oma vastupidavusele ühtlasi ka Aafrika ja Lõuna-Ameerika teede kroonimata kuningaks.

1972

Algas 104 mudeli tootmine.: kõige lühema kerega luukpära

/image/01/7/c47-104-orange.246017.jpg

Lööklause „Tout Peugeot en 3,58 m“ (Peugeot’d kogu 3,58 m eest) viitab sellele, et see on maailma kõige väiksem neljaukseline luukpära.

1979

Algas 604 mudeli tootmine.: Esimene Peugeot 6-silindriline

/image/01/6/604-1982.246016.jpg

Sellest masinast kiirgava stiili ja prestiiži poolest sobib see kasutamiseks ka kõige kõrgemate riigiametite esindajate sõidutamiseks. Kõige esimene Euroopas turustatav tubo-diisel mootor üldse leidis kasutust mudeliversioonil 604.

1983

Algas 205 mudeli tootmine. : „tõsine tegija“

/image/01/8/c60-205-5-portes.246018.jpg

Tegemist on Peugeot’le lausa legendaarset kuulsust toonud mudeliversiooniga. Kahekordne ralli maailmameistrisarja võitja ja kaks võitud Paris-Dakarilt. Sellest mudelist saab Prantsusmaal enim müüdud sõiduk ja ka kõige enim elsporditud Prantsuse sõiduk.

1987

Mudel 405

/image/02/8/405srd-1990.196541.246028.jpg

Oma 405, uue peresõiduki mudeliga pälvib Peugeot 1988. aastal juba teist korda Euroopa aasta auto tiitli.

1997

Pininfarina poolt disainitud 406 Coupe

/image/01/5/406coupe-0303sm002.246015.jpg

Tänu oma ajatule joonele sai sellest mudelist kollektsionääride lemmik. Tegemist on esimese, alates 2001. aastast diiselmootoriga saadaval oleva kupeemudeliga.

1998

Algas 206 mudeli tootmine.

Peugeot 206-ga võeti ralli maailmameistrivõistluste karikasarja tiitlivõit lausa kolmel korral. Peugeot 206 CC mudeliversioon (2000) pani puhuma uued tuuled Peugeot poolt 1934. aastal alguse saanud „moduleeritavate kupeede“ sarjas.  

206 mudelit toodeti 7 326 029 eksempl

2016

Algas 3008 mudeli tootmine.

/image/02/9/peugeot-3008-2016-153-fr.196579.246029.jpg

Nii oma stiili, sisedisaini kui ka omaduste poolest tunnustust leidnud uus Peugeot 3008 pälvis 2017. aastal aasta auto tiitli, mis omistati 58st euroopa ajakirjanikust koosneva žürii poolt.

Tegemist on esimese auhinnaga pärjatud linnamaasturiga alates auhinna loomisest 1964 aastal ning viienda aasta auto tiitliga pärjatud Peugeot’ga pärast mudelit 308 aastal 2014, 307 aastal 2002, 405 aastal 1988 ja 504 aastal 1969.