SISU JUURDE
Peugeot Instinct Concept

PEUGEOT INSTINCT IDEEAUTO, VEELGI SUUREM VABADUS

PEUGEOT INSTINCT Concept : PEUGEOT autonoomne sõiduk

 

 

Suurenenud vabadus

 

Kes meist ei oleks unistanud autost, mis tagaks täieliku meelerahu, jäädes ise samas alati olukorra peremeheks? Autost, mis meid mõistaks ja mis tunneks meid läbi ja lõhki, olles võimeline täitma meie vähimadki soovid juba enne, kui me ise oleme neid endale teadvustanud? Autost, mis oleks justkui meie endi loomulikuks jätkuks? Autost, mis teeb vabaks, millega kõik sujub ladusalt ja loomulikult? PEUGEOT suhestab end selle teemaga kokkuvõtvalt ühe võtmesõnaga: vabadus. Vabadus valida oma sõiduviis ja naudingud. Liikumise vabadus. Meie näidisprojekti nimeks on PEUGEOT INSTINCT CONCEPT.

 

I.O.T TOOB ESILE PARIMA 

SÜVAÕPE 

 

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ideeauto jaoks ammutasime inspiratsiooni loodusest enesest, otstarbekohaselt inimesest. Inimese tegevusvabaduse ulatus laieneb oluliselt tänu oma keskkonna tundmaõppimisele. Samal moel tugineb PEUGEOT INSTINCT CONCEPT süvaõppe kontseptsioonile, mis seisneb õppemeetodis võimaldamaks määrata kindlaks kasutaja profiil. Sel eesmärgil ühendab Samsung ARTIKTM Cloud I.o.T kõik oma tavapärased vidinad ja ühendab andmed. Nimetatud andmed pärinevad ühendatud kelladelt, nutitelefonidelt ja sotsiaalvõrgustikest. Kontseptsiooni looja annab sellele oma osa koduautomaatika - võrku ühendatud TV, voogedastus, nutikodu süsteemid – arvuti jne toimel. Ka auto ise seisneb erakordselt nutikas teabeallikas. Auto aitab teha meil oma igapäevaseid toiminguid: igapäevased marsruudid, enimkülastatavad kohad, sõiduharjumused jms.

 

PEUGEOT ja Sentiance, Data Science ettevõttes, töötavad andmed läbi nende selge kategoriseerimise ja igaühe isikliku profiili kindlaksmääramise eesmärgil. See analüüs seisneb dünaamilises protsessis ning on pidevalt täienev. See võimaldab PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ideeautol enese eelneva konfigureerimise või oma struktuuri kohandamise vastamaks kõiges oma kasutaja vajadustele ja soovidele.

 

NÄITED 

Esmaspäev, kl 7.45

Lähete oma, kella poole üheksasele kokkusaamisele, mis toimub viisteist minutit harjumuspärasest varem. Võttes arvesse liiklus- ja ilmastikuolusid, viiakse omavahel kooskõlla sõiduki navigatsiooniseade ja teie kalendermärkmik. Need pakkusid teile välja väljasõidu veerand tundi varem, et tagada jõudmine kokkusaamisele õigeks ajaks. Teie võtate koha sisse sõiduki juhikohal, millega kaasneb FOCAL kõrgkvaliteetse helisüsteemi käivitumine, mis jätkab sama programmiga kui see, mida kuulasite kodus. Koduuks lukustatakse seonduvalt mootori käivitamisega.

Teisipäev, kl 21.00

Olete trennijärgselt märkimisväärselt väsinud. Teavitatuna teie kella poolt, konfigureerib PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ennast iseenesest Autonomous Soft talitlusrežiimi. See võimaldab teile puhkamise kohe, kui olete alustanud koduteed. Kodule lähenemisel süttib välisvalgustus eesmärgiga valgustada teile teie parkimiskohta

Neljapäev, kl 8.00

Kuna teil ei olnud eelmisel päeval piisavalt füüsilist koormust, pakub auto teile välja võimaluse eelistada kõndimist ja parkida auto kümneminutise reipa kõnni kaugusele teie kontorist.

Reede, kl 14.00

Oma kokkusaamisele suundumiseks tuleb teil sõita mööda kiirteed ning seejärel mööda kurvilist kõrvalteed. Marsruudi esimene osa läbitakse talitlusrežiimil Autonomous Sharp. Seejärel, olles teadlik sõidurõõmust, mida te kogete sõitmisel sportlikuma sõidustiiliga, konfigureerib auto ennast peateelt mahakeeramisel iseenesest talitlusrežiimi Drive Boost.

4 REŽIIMI 

Neli talitlusrežiimi hõlmavad igakülgselt kõik vajadused. Talitlusrežiim Drive Boost keskendub sellisena sportlikumatele sõidumaneeridele. Talitlusrežiim Drive Relax tugineb jällegi ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) süsteemi toimele, mis on sõiduki juhile juhtimisel abiks nii palju kui võimalik. Näiteks hõlmab see tulede või aktiivse kiirusehoidja automaatset ümberlülitust.

 

Autonoomses talitlusrežiimis Autonomous Soft tõstetakse esile mugavusomadusi. Selles režiimis võivad teekonnad võtta küll pisut rohkem aega, kuid seda aega on võimalik teisalt jällegi meeldivalt ära kasutada, seda näiteks filmi vaatamiseks, lugemiseks või lihtsalt puhkamiseks. Lõpetuseks võimaldab talitlusrežiim Autonomous Sharp marsruudile kuluva aja optimeerimise ning teeb täpsed ning tõhusad valikud teekonna läbimiseks.

 

 

AUTOMAATSELT KOHANDUV I-COCKPIT

UUDNE KINEMAATIKA

Autonoomne sõiduk avab uute rakenduste abil loomingulisele täiesti uued võimalused.

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ja Responsive i-Cockpit seisnevad meie nägemuses põlistada kõike, mida on saatnud suur edu selle automargi viimaste mudelite juures. Oleme uute võimaluste loojad sõidunaudingu viimisel uutele tasanditele. See puudutab nii sõiduki kasutajaliideseid, ülesehitust kui ka stiili. Mitte kuskil pole öeldud, et autonoomne sõiduk peaks olema igav vaadata või kasutada.

 

Matthias Hossann, PEUGEOT ideeautode osakonna juht

 

 

Juhi keskkond talitlusrežiimide Drive ja Autonoomne vahel paneb mõtlema lennundusest tuttavale kinemaatikale. Rool on kompaktne ja armatuurlaud peidab sellest avanevat kipplülititega paneeli. Samuti jääb gaasipedaal kattepaneeli varju.

Olenemata valitud talitlusrežiimist on sõiduki peremeheks alati ikkagi juht ise. Talitlusrežiimis Drive on see ilmne, samas kui PEUGEOT autonoomse sõiduki juures võib talitlusrežiimis Autonomous see omadus vaata et ununeda. Keskkonsoolis asub 9.7’’ ekraan, mis võimaldab toimingute teostamise i-Device süsteemi abil. Näiteks piisab vaid ühest liigutusest, et teha möödasõit eessõitvast sõidukist või et lülitada profiil Soft ümber profiilile Sharp.

 

Talitlusrežiimis Drive kuvatakse juhtimist kajastav teave ruumiliselt visualiseeritavana ekraanile: sõiduki kiirus, jaotus PHEV ülekandeahela kahe energiaallika vahel, aku laetus jne. Digitaalne küljepeegel hoiatab jällegi sõiduki pimedasse nurka jäävate autode eest.

 

Talitlusrežiimis Autonomous täidavad need seadmed muud, otstarbekohast teavet kajastavat funktsiooni, sest selles režiimis on oluline lähtumine üksnes aja mõistest. Sellisena tehakse kõikidele sõidukis viibijatele kättesaadavaks teave kellaaja, reisi, sihtpunkti jõudmiseni järelejäänud kestuse ja ettevõetud teekonna edenemise kohta.

 

Igale talitlusrežiimile on iseloomulik oma profiil, millega kaasnevad salongis vastavad miljööefektid. Lisaks edastatavale informatsioonile annab see süsteem teavet istmete asendite, valgustuse ja helitaseme kohta.

 

STRUKTUUR JA MATERJALID

 

Responsive i-Cockpit võimaldab oma mugavustsooni loomise kõikidele reisijatele, seda vaatamata sõiduki kompaktsele ülesehitusele. Individuaalse mugavustsooni loomise eesmärgil on ka istmed inspireeritud lennundusvaldkonnast. Need moodustavad struktuurilise liigenduse nii salongis üldiselt kui ka istekoha põhiselt – istmeosa, seljatugi ja peatugi. Kuigi istme, alumiiniumviimistlusega istmeosa on fikseeritud, on seljatoed soovikohaselt, ümber ristsuunalise Y-telje, asendisse seadistatavad. Sõidukis viibijal on endal võimalik valida oma tegevusele vastav asend: lamav asend puhkamiseks, püstine asend juhtimiseks või vahepealne asend filmi vaatamiseks või töötamiseks.

 

Chatbot, isiklik hääljuhitav abiseade, annab kõikidele reisijatele võimaluse suhtlemiseks sõiduki, lõputul hulgal funktsioone pakkuvate rakendustega. Juhtkäsklused edastatuna täiesti loomulikul teel võimaldavad näiteks tellida filmiseansi esitamise või ostlemise internetipoodides.

 

Ka materjalid on valitud sellised, mis võimaldavad tunda täit rõõmu sellisel moel vabanevast ajaressursist. Õhuke, puudutamisel siidjas kiht põrandal kutsub jalgu lõdvestuseks jalanõudest vabastama. Keha nõjatub omakorda mugavalt 3D võrgule. See katab keskkonsooli küljepaneele, uste sisekülgi, istet ja seljatugesid. Kaelapiirkonna mugavuse tagamiseks on peatugi kaetud nahaga ja painduva 3D võrguga.

SHOOTING BRAKE BY PEUGEOT

DISAIN 

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ideeauto proportsioonid seisnevad parimate keredisainerite pikaajalistel traditsioonidel põhineva töö vahetus väljundis. Silueti moodustavad, pisut nihkesse viidud kaarjad jooned arvestavad nii tehnika kui ka reisijate vajadustega. Pika joonega kapott annab aimu 300-st, PHEV ülekande toimel genereeritud hobujõust. Rattakoobaste aspektilt avar kaar toob varjamatult esile selle nelikveolise sõiduki teelpüsivuse kvaliteedi kui ka võimsuse.

 

Sõiduki esiosa on väljendusrikas. Kõikide LED-põhiste tulede keskosas paikneb pupillina kaamerasilma lääts. Tuledeplokid jälgivad sõiduki ümbruses toimuvat ning edastavad vajalikud andmed juhiabisüsteemidele. Iluvõre on muutuva struktuuriga avadega olenevalt asukohast. Nimetatud poolõõnes struktuur kannab Lõvi märki, mille taust omandab seonduvalt talitlusrežiimi Autonomous valimisega valge taustavalguse.

VOOLUJOONELISUS

Sõiduki liikumisel tuleb autol lükata eest ära selle liikumist takistav õhukogus. Insenerid on juba aegade algusest peale näinud tõsist vaeva, et tõsta sõidukite voolujoonelisust eesmärgiga vähendada kütusekulu ja suurendada reisijate mugavust. Reisijate mugavus on seejuures järjest tähtsamal kohal. Autonoomse sõiduga avaneb sõidukis viibijatele võimalus keskenduda sõidu ajal täiesti uutele tegevustele. Sõidukis viibijaid ootavad ees üha uued ja suuremad naudingud.

 

 

Sõiduki esipaneeli kogu kõrguse ulatuses kulgeb kahel pool esitulesid valgusribast disainielement. Tegemist ei ole mitte ainult dekoratiivse detailiga, sest alates kiirusest 90 km/h omandavad need ka praktilise funktsiooni. Nimelt on need kaks valguselementi omavahel altpoolt tuulesuunajaga ühendatud, mille ülesandeks on suurendada esisilla haarduvust teega.

 

Teiselt poolt avab see liikumine avause eesmärgiga vähendada sõiduki kerele auto liikumisega seonduvalt langevat survet. Sellisena juhitakse õhk auto eest ära rataste pinnale. Rataste sellise, virtuaalse profileerimise eesmärgiks on kasutada aerodünaamilist takistust ära haarduvuse parandamiseks teega, millele aitavad kaasa ka spetsiaalse konstruktsiooniga viieharulised veljed. Tegemist on alumiiniumvelgedega, mis on nende kerguse saavutamise eesmärgil õõnsustega velgede sees. Nimetatud aerodünaamiline funktsioon väljendub ühtviisi ka sõiduki tagaosas. Õhuvool suunatakse ukseposti juurde moodustatud kanalisse, kust see juhitakse difuusorisse asukohaga valguspaneeliga ühendatud 3D tulede vahel.

 

Ülaosast on sõiduki salongi klaaspind toodud võimalikult reisijateruumis viibijate peade lähedale, mis on saavutatud tänu selle kaarjale profiilile. Seda disaini rõhutab keret üleni kattev sügavsinine värvus kaetuna kolmekordse lakikihiga.