AUTOMAATSELT KOHANDUV i-COCKPIT

Autonoomne sõiduk avab uute rakenduste abil loomingulisele täiesti uued võimalused.

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT ja Responsive i-Cockpit seisnevad meie nägemuses põlistada kõike, mida on saatnud suur edu selle automargi viimaste mudelite juures. Oleme uute võimaluste loojad sõidunaudingu viimisel uutele tasanditele. See puudutab nii sõiduki kasutajaliideseid, ülesehitust kui ka stiili. Mitte kuskil pole öeldud, et autonoomne sõiduk peaks olema igav vaadata või kasutada.

Matthias Hossann, PEUGEOT ideeautode osakonna juht

UUDNE KINEMAATIKA

i

Juhi keskkond talitlusrežiimide Drive ja Autonoomne vahel paneb mõtlema lennundusest tuttavale kinemaatikale. Rool on kompaktne ja armatuurlaud peidab sellest avanevat kipplülititega paneeli. Samuti jääb gaasipedaal kattepaneeli varju.

Olenemata valitud talitlusrežiimist on sõiduki peremeheks alati ikkagi juht ise. Talitlusrežiimis Drive on see ilmne, samas kui PEUGEOT autonoomse sõiduki juures võib talitlusrežiimis Autonomous see omadus vaata et ununeda. Keskkonsoolis asub 9.7’’ ekraan, mis võimaldab toimingute teostamise i-Device süsteemi abil. Näiteks piisab vaid ühest liigutusest, et teha möödasõit eessõitvast sõidukist või et lülitada profiil Soft ümber profiilile Sharp.

Talitlusrežiimis Drive kuvatakse juhtimist kajastav teave ruumiliselt visualiseeritavana ekraanile: sõiduki kiirus, jaotus PHEV ülekandeahela kahe energiaallika vahel, aku laetus jne. Digitaalne küljepeegel hoiatab jällegi sõiduki pimedasse nurka jäävate autode eest.

Talitlusrežiimis Autonomous täidavad need seadmed muud, otstarbekohast teavet kajastavat funktsiooni, sest selles režiimis on oluline lähtumine üksnes aja mõistest. Sellisena tehakse kõikidele sõidukis viibijatele kättesaadavaks teave kellaaja, reisi, sihtpunkti jõudmiseni järelejäänud kestuse ja ettevõetud teekonna edenemise kohta.

Igale talitlusrežiimile on iseloomulik oma profiil, millega kaasnevad salongis vastavad miljööefektid. Lisaks edastatavale informatsioonile annab see süsteem teavet istmete asendite, valgustuse ja helitaseme kohta.

STRUKTUUR JA MATERJALID

i

Responsive i-Cockpit võimaldab oma mugavustsooni loomise kõikidele reisijatele, seda vaatamata sõiduki kompaktsele ülesehitusele. Individuaalse mugavustsooni loomise eesmärgil on ka istmed inspireeritud lennundusvaldkonnast. Need moodustavad struktuurilise liigenduse nii salongis üldiselt kui ka istekoha põhiselt – istmeosa, seljatugi ja peatugi. Kuigi istme, alumiiniumviimistlusega istmeosa on fikseeritud, on seljatoed soovikohaselt, ümber ristsuunalise Y-telje, asendisse seadistatavad. Sõidukis viibijal on endal võimalik valida oma tegevusele vastav asend: lamav asend puhkamiseks, püstine asend juhtimiseks või vahepealne asend filmi vaatamiseks või töötamiseks.

Chatbot, isiklik hääljuhitav abiseade, annab kõikidele reisijatele võimaluse suhtlemiseks sõiduki, lõputul hulgal funktsioone pakkuvate rakendustega. Juhtkäsklused edastatuna täiesti loomulikul teel võimaldavad näiteks tellida filmiseansi esitamise või ostlemise internetipoodides.

Ka materjalid on valitud sellised, mis võimaldavad tunda täit rõõmu sellisel moel vabanevast ajaressursist. Õhuke, puudutamisel siidjas kiht põrandal kutsub jalgu lõdvestuseks jalanõudest vabastama. Keha nõjatub omakorda mugavalt 3D võrgule. See katab keskkonsooli küljepaneele, uste sisekülgi, istet ja seljatugesid. Kaelapiirkonna mugavuse tagamiseks on peatugi kaetud nahaga ja painduva 3D võrguga.

/image/66/9/hd-peugeot-g17-inter-lateral-drive-v2.227669.jpg /image/66/8/hd-peugeot-g17-inter-lateral-autonome-v2.227668.jpg