i

UUS PEUGEOT 308 GTi

308 GTi sportlike eesmärkide saavutamiseks on kõik vajalikud tehnilised elemendid viidud omavahel täpselt väljaaervestatud seadesse.

JÕUDLUS

/image/49/0/peugeot-308gti-2017-423-fr.260490.jpg

TÕHUSUSE JA VÕIMSUSE KESKMES

Masina raami suutlikkuse tõhusaks ärakasutamiseks on PEUGEOT SPORT kontseptsiooni järgi valminud PEUGEOT 308 GTi kapoti alla paigaldatud THP 270 S&S (Stop and Start)* forsseeritud bensiinimootor: alumiiniumist sepistatud kolvid, polümeertöödeldud kepsusaaled, tugevdatud kepsu sõrmed.

Tuginevalt inseneridele parimale oskusteabele on selle GTi võimsus 200 kW ja pöördemoment 330 Nm väga täpselt välja doseeritud, seda ka kõige kõrgematel pööretel, tänu spetsiaalsele wastegate klapile (turbo tühjakslaadimisklapp).

/image/49/2/peugeot-308gti-2015-082-fr.260492.jpg

TEHTUD KESTMA

Kogu 330 Nm pöördemomendi tõhusaks ärakasutamiseks on tugevduskuuri läbi teinud ka kuuekäiguline käigukast. Selle kaks võlli on nüüdsest karestatud ja hammasrattad on süsinik-lämmastiktöötlemise teel sügavkarastatud. Tänu termokeemilisele protsessile on süsiniku ja lämmastikuga rikastamise teel suurendatud detaili vastupidavust nii kulumisele kui ka väsimisele. Lisaks on kiirenduse parandamise eesmärgil lühendatud veel ka kasti väljundvõll.

  • Kütusekulu linnas (l/100 km): 8,1 - CO2  linnatsüklis (g/km): 188
  • Kütusekulu maanteel (l/100 km): 4,9 - CO2  maanteel (g/km): 113
  • Keskmine kütusekulu (l/100 km): 6,0 - CO2 kombineeritud tsüklite korral CO2 (g/km): 139

PEUGEOT SPORT KONTSEPTSIOONI JÄRGI

/image/49/6/peugeot-308gti-2015-077-fr.260496.jpg

STABIILSUS

Eesmise vedrustuse püstak on spetsiaalse ülesehitusega: vedru jäikus, müra summutamiseks hüdraulilise leevendiga varustatud amortisaatori kalibreerimine, progressiivse toimega, jäigemaks muudetud ja pikisuunalise asetusega läbilöögi piirik, mis sekkub kohe seonduvalt surve avaldamisega, kui juht viibib masinas üksi.

 Tagumine stabilisaatorivarras on tagasillaga parima ühilduvuse tagamiseks pehmendusega. Tagasilla tala ja pukside jäikust on külgsuunaliselt suurendatud 30-lt 500 daN/mm-ni ja püstsuunaliselt 170-st 490 daN/mm-ni.

/image/49/4/peugeot-308gti-2017-011-fr.260494.jpg

SPORTLIK VÕIMEKUS

Igakülgselt võimeka uue PEUGEOT 308 GTi tulemusnäitajad on silmapaistvad. Esipidurite 380mm pidurikettad nelja, 38 ja 41mm läbimõõduga kolvi haardes, on ventileeritavad ja paigaldatud alumiiniumsupportile. Tagapidurikettad läbimõõduga 268 mm tagavad tõhusa ja täpse pidurduse.

TÄPPISMEHAANIKA

/image/50/0/peugeot-308gti-2015-070-fr.260500.jpg
/image/49/8/peugeot-308gti-2015-067-fr.260498.jpg

PIIRATUD LIBISEMISEGA TORSEN® DIFERENTSIAAL

Käigukastiga integreeritud ja elektroonilise võimendusega piiratud libisemisega Torsen® diferentsiaal tagab eeskujuliku haarde saavutamiseks kurvides optimaalse väändesuhte.

Elektroonilise võimendi tarkvara on konfigureeritud vastavalt masina sportlikule temperamendile. Samuti on erilises seades elektroonilise roolivõimendi register, et saavutada viimase perfektne koostoime piiratud libisemisega Torsen® diferentsiaaliga. Optimeeritud toime saavutamise eesmärgil on ümber programmeeritud ka veojõu kontroll. Ka ESP (elektrooniline stabiilsuskontroll) on sportlikus eriseades, võimaldades rohkem külgsuunalilst mänguruumi, seda otstarbekohaselt kurvide võtmisel. Muuhulgas on võimalik  ka ESP täielik välja lülitamine.

TÄPSEIMAD KURVITRAJEKTOORID

/image/50/4/peugeot-308gti-2017-422-fr.260504.jpg

Uue, PEUGEOT SPORT kontseptsiooni järgi valminud PEUGEOT 308 GTi haarduvus on laiema rööpme, 1570 mm ees ja 1554 mm taga, ja Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19 rehvide toimel viidud parima võimalikuni ning selle kogu ressurss on pseudo-McPherson tüüpi esisilla konfiguratsioonis tehtud täiendustele ka täies mahus ärakasutatav.

Perfektselt tasakaalustatud haarduvuse konfiguratsiooni täpiks i peal on torsion-tüüpi tagasisild.