TERVISLIK OLUKORD (COVID-19) LOE EDASI

210 AASTAT

210 aastat
210 aastat

MEIE 210. AASTAPÄEV

Vaadake meie 210. aastapäeva sündmusi ning tutvuge 12 pöördelise hetke asjaoludega PEUGEOT’ ajaloos klikkides selleks vastavatel ikoonidel.

210 aastat ajalugu, 210 aastat erilisi hetki.

Kaheteistkümne hetke valimine esile tõstmiseks teiste seast oli tõsine väljakutse.
Uuri videotest täpsemalt, millised on need 12 väljavalitud märgilist sündmust Peugeot’ eduloo kujunemisel.

i

 

Armand PEUGEOT

„Ükski väljakutse ei või olla liiga hirmutav ja usku selle saavutamisse ei tohi kaotada“.
Läheme ajas tagasi aastasse 1882. Kõik sai alguse mehe nägemusest, kes tahtis teha ilma automaailmas. Armandi kirg kõige vastu, mis ratastel, ning leidlikkus uute lahenduste pakkumisel on läbi aegade olnud PEUGEOT’ liikumapanevaks jõuks.

i

 

PEUGEOT ja rallimaailm

Läbi liiva, muda ja tolmu: see oli see maailm, rallimaailm, mida PEUGEOT’ kümnete aastate keskel valitses.

Pärast Safari ralli võitu 1978. aastal, millele järgnes kohe ka konstruktorite karikas juba esimesel osalusaastal, vallutas PEUGEOT’ hetkega kogu rallimaailma. Ülalnimetatu oli vaid algus eduloole, mis realiseerus pikas võitudeseerias ja näitas PEUGEOT’ ülemvõimu ralliradadel.

i

 

Le Mans 1993

Mis võiks olla veelgi parem kui kõrgeim koht poodiumil? Loomulikult kõik poodiumikohad!

1993. aastal osales Le Mansi legendaarsel 24-tunni sõidul kolm PEUGEOT 905 masinat. Peugeot’ eesmärk oli teha ajalugu ja seda ka tehti. Vaatamata konkurentide jõupingutustele hõivas PEUGEOT’ kõik kolm poodiumikohta, lõpetades võidusõidu esimese, teise ja kolmanda finišeerijana:     Le Mansi legend on sündinud.

i

 

6 „Aasta auto“ tiitlit

Termin „võimatu“ ei kuulu PEUGEOT’ sõnavarasse.
Mida ühist on aastatel 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 ja 2020? Kõikide nende aastate näol on tegemist kuldsete aastatega, kui PEUGEOT’le omistati kõige väärtuslikum kõikidest autotootjate maailmas jagatavatest tunnustustest:       „Aasta auto“. See tunnustus on langenud Peugeot’le osaks juba kuus korda, mis on rekordiline arv kordi ühele autotootjale.

i

 

Pikes Peak

Üks kõige raskematest ning samas kõige legendaarsematest mäkketõusu võistlustest maailmas.
PEUGEOT 406 T16 masinaga võideti see rahvusvaheline jõuproov kahel järjestikusel aastal, 1998. ja 1999. 25 aastat hiljem kehtestab PEUGEOT’ lõvisüda end taas, sedakorda Sébastien LOEB’iga roolis. Seekord ei olnud tegemist mitte ainult võiduga ... Sébastien LOEB purustas Peugeot’ roolis kõik rekordid ja kehtestas seeläbi täiesti uued standardid sellel legendaarsel mõõduvõtmisel teel pilvedesse.

i

 

Type 1, 2, 3

Vaadake ülevaadet autode eellastest.
1889. aastal otsustas Armand PEUGEOT esitleda Pariisi Maailmanäitusel oma esimest automobiili, aurumootoriga PEUGEOT’d Type 1. Asjade loomulik käik nägi ette sisepõlemismootorite võidukäigu, millele järgnesid PEUGEOT’d Type 2 ja Type 3. Sellega on pandud nurgakivi Peugeot’ pärandile.

i

 

e-LEGEND

Seal, kus minevik kohtub tulevikuga ehk kuidas sünnivad legendid.
aasta ülemaailmsel autonäitusel oli tõmbenumbriks PEUGEOT’ ideeauto, mis võlus näituse kõikide külastajate südamed oma, elektriajamil põhineva jõuallikaga ning ühtviisi nii futuristliku-kui ka retrohõngulise disainiga. Kuid see ei ole veel kõik ... Veebilehele laekus tuhandeid kommentaare, milles lausa nõuti selle erakordse prototüübi lülitamist tootmisse, ning e-Legend on peagi reaalsuseks saamas.

i

 

PEUGEOT 205

Tutvuge autoga, mis võidab kõikide südamed.
Midagi rohkemat, kui tavapärased sedaanid igapäevaseks kasutamiseks või esimene unustamatu auto. Legendaarne 205 mudel on märk prantsuse oskusteabest ja tõeline stilistiline meistriteos. Roland Garros aegadest alates võitis see ühtviisi nii ralli maailmameistrivõistlusi kui ka publiku südame ning 15 aasta jooksul müüdi seda mudelit rohkem kui 5 miljonit eksemplari.

i

 

PEUGEOT 404

Üks number. Üks auto. Üks ikoon.
Elegantne, kaasaegne ja ennekõike silmapaistvalt stiilne PEUGEOT 404 loodi Pininfarina, julgelt tulevikku sihtivate kavandite alusel praeguseks juba 60 aastat tagasi. Toodeti seda mudelit hiljem erinevates mudeliversioonides, sh superluks, kabrio ja universaalkere.

i

 

Indy 500

Lugu sellest, kuidas kolme noormeest selle hüüdnimega kutsuma hakati..., kuid kuidas pilkajate naer üpris üürikeseks jäi.
Kolm noort meest PEUGEOT’ ridadest, Georges Boillet, Jules Goux ja Paolo Zuccarelli, kellel oli oma nägemus sellest, millised ühed õiged mootorid tegelikult olema peavad, otsustasid ehitada täiesti oma võistlusauto. Nende, küll noorte kuid seda ambitsioonikamate meeste vähemalt samavõrd ambitsioonikad plaanid kehastusid revolutsioonilises PEUGEOT L76 võidusõidu masinas, mis muuhulgas erines oma kergema ja ökonoomsema mootori poolest. 1913. aastal olid nad esimesed eurooplased, kes võitsid Indy 500 võidukihutamise.

i

 

Töötajad

Üks mis selge, ilma nendeta ei oleks ka PEUGEOT’d.
Need on inimesed, kes puhusid PEUGEOT’le sisse hinge ja kujundasid tema näo. Nende anne ja loovus on põlistanud Armand PEUGEOT’ algse visiooni autode pidevast arengust, millega on vallutatud 160 riigi turud ning millega on pandud alus PEUGEOT’le pidevas arengus olemiseks vajalikele tehnoloogilistele lahendustele ja teenuste pakkumisele.

i

 

401 Éclipse

Automaailma raputanud leiutis.
1932. aastal tegi George PAULIN teoks oma suure unistuse sõita mahakäiva katusega autoga ilma lekkiva katusega kaasnevate ebamugavusteta. Tema leiutis põhines tema poolt loodud liigenduvas kõvakatuses. PEUGEOT’ võttis selle idee kohe omaks ja kasutas PAULINi liigenduvaid kõvakatuseid oma kabriolettidel rohkem kui 60 aasta jooksul.