/image/21/6/peugeot-3008-2016-088-fr.311216.jpg

GRIP CONTROL

VEOJÕUKONTROLL

Grip Control laiendab sõiduki kasutusvõimalusi libedate teeolude korral. Patenteeritud Grip Control süsteemiga varustatud autodel on kasutusel ka paremate maastikuomadustega rehvid.

Mitmekülgne ja paindlik Grip Control optimeerib ratastele suunatavat veojõudu vastavalt maastikule. Juhil on võimalik süsteemi mugavalt kontrollida valides lüliti abil soovitud sõidurežiim:

  • Standardrežiim on mõeldud tavapäraste teeolude jaoks.
  • Lumerežiim kohandab esirataste veojõudu vastavalt hetke haardetingimustele. Kui kiirus tõuseb 50 km/h, lülitub süsteem standardrežiimile.
  • Maastikusõidu režiim võimaldab hõlpsat sõitu libedatel pindadel (muda, niiske rohi jne). See laseb sõidukil liikuda rasketes teeoludes, kandes maksimaalse pöördemomendi rattale, millel on rohkem haardumist. Režiim sobib eriti hästi roopassesõidetud teedele ja on aktiivne kuni kiiruseni 80 km/h.
  • Liivarežiim tagab kahe ratta samaaegse veojõu, mis võimaldab sõita pehmel pinnasel ja vähendab liiva kinni jäämise ohtu. Režiim töötab kuni kiiruseni 120 km/h, seejärel aktiveerub standardrežiim.
  • ESP Off režiim annab juhile võimaluse veojõukontroll ja stabiilsuskontroll täielikult välja lülitada ja kuni kiiruseni 50 km/h ratastele kanduvat veojõudu ise juhtida.
/image/21/7/peugeot-2008-2016-214-fr.311217.jpg

ADVANCED GRIP CONTROL

TÄIUSTATUD GRIP CONTROL

Täiustatud "Advanced Grip Control" süsteemi toetavad järgmised seadmed:

  • Optimeeritud veojõukontrollisüsteem koos viie haardumisrežiimiga (standard, lumi, maastik, liiv, ESP OFF), mida kontrollitakse keskkonsoolil paikneva lüliti abil
  • Spetsiaalsed 18'' M + S (Mud & Snow - muda & lumi) rehvid
  • Hill Assist Descent Control (HADC) - mäest laskumise funktsioon, mille abil saab sõidukit ja selle trajektoori täielikult ja ohutult järskudel nõlvadel juhtida. Süsteem hoiab sõidukit väga aeglasel kiirusel (3 km/h), tagades kontrolli ja ohutuse ka pingelistes olukordades.
    • Funktsiooni käivitamiseks lülita keskkonsoolil asetsevat nuppu, süsteem aktiveeritakse alla 30 km/h jäävatel kiirustel.
    • Kerge nõlva korral või raskuste puudumisel võib juht gaasi- ja piduripedaalid vabastada. Kiirust kontrollitakse, kui käigukastis on sisse lülitatud esimene või teine käik.
    • Järsu kalde ja/või juhtimisraskuste korral saab HADC-funktsiooni aktiveerida neutraalkäigu sisselülitamisega. Ohutuse tagamiseks on allamäge hoitav kiirus aeglasem.
    • HADC funktsiooni kohandub vastavalt kaldele:
      • 5% kuni 8% vahel, funktsioon töötab kiirusega17 km/h
      • suurem kui 8%, funktsioon reguleerib kiirust vahemikus 3 kuni 17 km/h

i

PÜSIKIIRUSEHOIDJA

AKTIIVNE

Aktiivne kiirushoidik on kiiruse regulaator/kiirusepiiraja süsteem, mis arvestab pikivahet eessõitva autoga .                   

See funktsioon sobib eriti hästi pingeliste või muutlike liiklusolude korral kiirteel sõitmiseks, kuna väldib pidevat püsikiirusehoidja välja lülitamist, iga kord kui ees olev auto pidurdab. Kui radar tuvastab ees teise sõiduki, hoiab auto automaatselt pikivahet, vähendades vajadusel sõiduki kiirust automaatselt kuni 20 km/h, kasutades selleks gaasipedaali mootoripidurdusefekti. Kui sõidurada vabaneb, naaseb püsikiirusehoidja  tagasi algkiirusele. Kui 20 km/h aeglustuskiirusest vahemaa säilitamiseks ei piisa, hoiatab kiiruseregulaator juhti ning annab kiiruseohjamise juhile üle.

ADAPTIIVJUHTIMINE STOPP-FUNKTSIOONIGA (ACC STOP)

Sõiduki eesosas asetseb radar, mille maksimaalne tööulatus on 150 meetrit. 30 km/h ja 180 km/h vahemikus pakub stopp-funktsiooniga aktiivne püsikiirusehoidja (ACC stop) 2 funktsiooni:

  • Sõiduki automaatse kiiruse hoidmine vastavalt juhi poolt valitud väärtusele;
  • Auto ja eessõitva sõiduki vahelise distantsi automaatne reguleerimine (3 eelmääratletud taset: kauge, normaalne ja lähedal).

Süsteem tuvastab samas suunas eessõitva sõiduki ning reguleerib automaatselt kiirust vastavalt eesolevale sõidukile, kasutades selleks mootoripidurit ja pidurisüsteemi (pidurituled lülituvad sisse), et hoida pidevat vahemaad kuni täieliku pidurduseni (automaatkäigukastiga sõidukid) või kuni 30 km/h kiiruseni (manuaalkäigukastiga sõidukid).

i

ACTIVE CITY BRAKE & ACTIVE SAFETY BRAKE

ACTIVE CITY BRAKE

Active City Brake  on automaatne linnasõidu pidurisüsteem, mis kokkupõrke ohu korral aktiveerub. Süsteem võimaldab vähendada õnnetuse raskust või isegi õnnetusi vältida. Tuuleklaasi ülemisse ossa paigaldatud lähiümbruse LIDAR-tehnoloogia laserandur, mis tuvastab takistusi, näiteks seisvad või samas suunas ja samas reas liikuvad sõidukid.

Kiirusel kuni 30 km/h, kui juht ei sekku, käivitab  Active City Brake automaatselt täisjõul pidurdamise , et vähendada auto ja takistuse vahelist kiirusevahet.

i

ACTIVE SAFETY BRAKE

Active Safety Brake - automaatne hädapidurdussüsteem käivitub pärast frontaalkokkupõrke hoiatust, kui juht ei reageeri piisavalt kiiresti ja ei aktiveeri sõiduki pidureid. Süsteem  aitab kokkupõrkeid vältida ja kahjusid minimeerida, vähendades sõiduki kiirust ilma juhipoolsete toiminguteta. Süsteem võtab arvesse tuvastatud sõidukeid, mis sõidavad samas suunas või seisavad paigal, samuti teel olevaid jalakäijaid (teel viibivaid jalgrattaid, mootorrattaid, loomi ja objekte ei tuvastata). Active Safety Brake aktiveeritakse, kui:

  • Auto kiirus jääb liikuva sõiduki tuvastamisel 5 km/h ja 140 km/h vahele.
  • Liikumatu sõiduk tuvastatakse, kui Teie auto kiirus ei ületa 80 km/h.
  • Jalakäija tuvastamiseks ei tohi Teie auto kiirus ületada 60 km/h.

i

FRONTAALKOKKUPÕRKE HOIATUS

Frontaalkokkupõrke hoiatus süsteem annab juhile märku, et tema auto võib eessõitva sõiduki või tema sõidureas oleva jalakäijaga kokku põrgata.

See audiovisuaalne hoiatus antakse vahetult enne  Active Safety Brake ehk automaatse hädapidurdussüsteemi käivitamist.

SÕIDURAJALT KÕRVALEKALDUMISE HOIATUSSÜSTEEM

STANDARD

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus on süsteem, mis kasutab pideva või katkendliku joone tuvastusfunktsiooniga kaamerat tahtmatu sõidureast kõrvalekaldumise tuvastamiseks. Ohutu sõidu tagamiseks analüüsib kaamera sõidutrjektoori ning kui juhi valvsus väheneb ja kiirus on rohkem kui 80 km/h, käivitub juhi rajalt kõrvalekaldumise korral audiovisuaalne hoiatus.

ACTIVE

Vahemikus 65 kuni 180 km/h korrigeerib trajektoori ka aktiivne reajälgimissüsteem: niipea, kui süsteem tuvastab tahtmatult üle joone sõitmise ohu, pöörab süsteem rooli kergelt vastassuunas, et sõidukit oma esialgses sõidureas hoida. Kui juht soovib sõiduki trajektoori hoida, võib ta seda korrigeerimist vältida, hoides roolirattast kindlalt kinni (näiteks ohu vältimismanöövri jaoks). Rooli korrigeerimistoiming katkestatakse kohe, kui suunatuled sisse lülitatakse.

i

PIMENURGA JÄLGIMISSÜSTEEM

STANDARD

Pimeala andurid teavitavad juhti tema paremal või vasakul kõrvalreas pimenurka jäävatest sõidukitest. See varustus on saadaval koos eesmise ja tagumise parkimisabi või Visiopark 1-ga.

Aktiivne pimenurga jälgimine

/image/21/8/peugeot-308-2013-100-fr.311218.jpg

Vahemikus 12 km/h ja 140 km/h hoiatab süsteem juhti tema pimenurka jääva sõiduki eest, kui see kujutab endast potentsiaalset ohtu. Seda hoiatust näidatakse vastava külje peeglis asetseva märgutule abil kohe, kui sõiduk (auto, veoauto, jalgratas) on tuvastatud.

Süsteem töötab koos aktiivse sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatusega: lisaks vastavasse küljepeeglisse ehitatud märgutulele on ilma suunatule aktiveerimiseta teekatte joone ületamisel tunda trajektoori korrigeerimist , mis aitab juhil kokkupõrget vältida.

Juhi tähelepanu jälgimissüsteem

SÕIDUAJA HOIATUS

Sõiduaja hoiatusteade käivitub siis, kui süsteem tuvastab, et juht on ilma pausita sõitnud üle kahe tunni, kiirusega üle 65 km/h. Seda hoiatust näidatakse koos helisignaaliga sõnumina, mis kutsub Teid pausi tegema.

JUHI TÄHELEPANU JÄLGIMISE SÜSTEEM

Sõiduaja hoiatusele on lisatud juhi tähelepanu jälgimise süsteem. Sõiduk on varustatud tuuleklaasi ülaossa paigaldatud kaameraga, mis analüüsib auto trajektoori. Süsteem analüüsib juhi valvsust, võrreldes sõidutrajektoori ja teemärgistuste vahelisi erinevusi. Seejärel käivitab audio ja visuaalseid hoiatusi nagu Stay alert! (Ole valvas!)  või Take a break! (Tee paus!) »).

i