Peugeot 3008DKR võitis 2018. aasta Dakari ralli

CARLOS SAINZ JA LUCAS VÕITSID 2018. AASTA DAKARI RALLI

Peugeot 3008 DKR Maxi'l

22.01.2018

JÕUDLUS JA TÖÖKINDLUS

40. Dakari ralli marsruut osutus mehaanilisest küljest eriti nõudlikuks. Selle peaaegu 9 000 kilomeetri pikkuse nõudliku vastupidavuskatse jooksul ei võitnud PEUGEOT 3008DKR Maxi mitte ainult seitse etappi 13 hulgast, vaid osutus ka märkimisväärselt töökindlaks. Ainsad tekkinud probleemid olid seotud käigu valimissüsteemiga, samas kui nr 306 all sõitnud PEUGEOT 3008DKR Maxi katkestamine ei olnud seotud tehniliste probleemidega.

 

„EL MATADORI” KÄTTEMAKS

Carlos Sainzi ja Lucas Cruzi on viimasel kolmel Dakari rallil saatnud ebaõnn, kuid nad võitlesid end tagasi absoluutsesse tippu. Olles algusest peale meisterlikku võidusõitu teinud, näitasid mõlemad hispaanlased nr 303 all sõitnud PEUGEOT 3008DKR Maxi roolis üles jõudlust ja järjepidavust. Nad võitsid kiiruskatsed SS6 ja SS7 (14-st), tagades sellega oma edu maratonkiiruskatsel, mida nad ei saanud kaotada. 2010. aasta Dakari ralli võitjad paigutusid järjekordselt poodiumi ülemisele astmele, jõudes Cordobasse 43 min ja 20 s eduga oma rivaalide ees. See võit rõhutab nende järeleandmatut pühendumust PEUGEOT kestvusralliprojektile, kus nad on suunanud kõik oma oskusteadmised ja talendi DKR autodesse.

 

„HR DAKARI” KATSUMUSED

PEUGEOT meeskonnaga 2016. ja 2017. aastal Dakari rallid võitnud Stéphane Peterhanseli ja Jean-Paul Cottret ralli möödus sündmusterohkelt koos kahe õnnetu tagasilöögiga. Kiiruskatsel SS7 (14-st) pidi nr 300 all sõitnud meeskond tegema möödapõike, et vältida keset teed peatunud ATV-d, ja lõhkus sellega auto vasaku tagavedrustuse vastu kivi. Seejärel sõitsid valitsevad Dakari meistrid kiiruskatse SS13 alguses vastu puud, millega nad kahjustasid oma roolivõimendit. Mõlemal korral aitasid meeskonnakaaslased Cyril Despres ja David Castera neil oma autot parandada ja võidusõitu jätkata. Äparduste tõttu kaotasid nad esmalt esikoha ja seejärel teise koha üldarvestuses. Sellest hoolimata lõpetasid nad neljandal kohal, osutudes kolme võiduga kogu PEUGEOT Total meeskonna kiireimaks ralliekipaažiks.

 

DESPRES ja CASTERA: KIIRED JA USALDUSVÄÄRSED

Cyril Despres ja David Castera olid esimeseks PEUGEOT Total meeskonna ralliekipaažiks, kes võitsid 2018. aasta Dakari rallil kiiruskatse, haarates üldarvestuses esikoha kiiruskatse SS2 lõpuks, mis näitas, et nad on teinud järgmise edusammu oma kiiruses. Kahjuks summutas kahe endise mootorratturi ambitsioonid kiiruskatse SS4 180. kilomeetril teelt lahti tulnud kivi. See hävitas auto parema tagavedrustuse, peatades seega võistlust juhtinud duo. Samuti võistlusel osaleva PEUGEOT Total meeskonna hooldusveoki abil suutis nr 308 all sõitev PEUGEOT 3008DKR Maxi ralliekipaaž jätkata, kuid seda alles pärast olulist ajakaotust. Imelist meeeskonnavaimu üles näidates pühendus duo edaspidi oma meeskonnakaaslaste abistamisele, saavutades võimalusel hämmastavaid aegu kiiruskatsetel (nagu SS8 ja SS11). Nende 29-tunnise ajatrahvi tõttu jäid Cyril Despres ja David Castera üldarvestuses tahapoole kohale, mis ei esinda nende kiiruse tegelikku taset.

 

LOEB SUNNITUD KATKESTAMA

Pärast eelmise aasta Dakari ralli lõpetamist teisel kohal, kõigest viis minutit pärast võitjaid, alustasid Sébastien Loeb ja Daniel Elena käesoleva aasta võidusõitu selge võitmiseesmärgiga. Nad alustasid rallit suurepäraselt, hoolimata läbi Peruu kulgevast marsruudist, mis hõlmas peamiselt liivadüünidel ja maastikul sõitmist ning mis ei olnud tegelikult nende jaoks eeliseks. Nad võitsid seejärel stiilselt kiiruskatse SS4, ühe kaasaegse Dakari ralli kõige keerulisema kiiruskatse Lõuna-Ameerikas. Kahjuks nad olid üldarvestuses 2. kohal sõites sunnitud katkestama kiiruskatsel SS5 San Juan De Marcona ja Arequipa vahel Peruus. Nende PEUGEOT 3008DKR Maxi kukkus pehmesse ja liivasesse auku, kui nad põikasid mööda teisest võistlejast, kes oli kinni jäänud. Kokkupõrge tekitas murru Daniel Elena õndraluus, muutes tema jätkamise võimatuks.

TEEL ELEKTRIT TÄIS VÄLJAKUTSE SUUNAS

See võit märgib PEUGEOT viimast osalusaastat Dakari rallil. PEUGEOT Sport keskendub nüüd FIA Maailma Rallikrossi Meistrivõistlustele (WorldRX). Hooaeg algab 14.-15. aprillil Barcelonas, kus Sébastien Loeb jubib ühte võistlustel osalevat PEUGEOT 208 WRXi. Samas valmistub PEUGEOT Sport samuti peatselt algavateks elektriautode rallikrossi meistrivõistlusteks 2020. aastal. Seda tehakse koos praegu teedel liikuva PEUGEOT 208 asendamisega, mis saab endale täiselektrilise versiooni.

RALLI ÜLDARVESTUS

1. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Peugeot 3008 DKR Maxi, 49:16.18 h.

2. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel, Toyota, +43.40 min.

3. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz, Toyota, +1:16.41 h.

4. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Peugeot 3008 DKR Maxi, +1:25.29 h.

5. Jakub Przygonski/Tom Colsoul, Mini, +2:45.24 h.

6. Sheik Khalid Al-Qassimi/Xavier Paneri, Peugeot 3008 DKR, +4:20.58 h.

31. Cyril Despres/David Castera, Peugeot 3008 DKR Maxi, +45:19.10 h.

/image/33/8/sainz-9.378338.jpg

EDULOO UUSIM PEATÜKK

PEUGEOT Total meeskonna võit käesoleval aastal muudab PEUGEOT juba praegugi muljetavaldava eduloo täielikuks, kuna see on autotootja seitsmes võit kaheksa osalusaasta jooksul! Siin on kiire ülevaade kõigest, mida PEUGEOT on Dakaril saavutanud:

1987 : Vataneni ja Giroux võit (205 T16 Grand Raid)

1988 : Kankkuneni ja Piironeni võit (205 T16 Grand Raid)

1989 : Kahel esikohal Vatanen ja Berglund ning Ickx ja Tarin (405 T16 Grand Raid)

1990 : Kõlmikvõit Vatanen ja Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard ja Fenouil (405 T16 Grand Raid) ning Ambrosino ja Baumgartner (205 T16 Grand Raid)

2016 : Peterhanseli ja Cottret võit (2008DKR)

2017 : Kolmikvõit Peterhansel ja Cottret, Loeb ja Elena ning Despres ja Castera (3008DKR)

2018 : Sainz ja Cruz võit (3008DKR Maxi).

/image/33/2/peugeot-dkr-sechste-etappe-rallye-2018-sainz.378332.png

2018. AASTA DAKAR NUMBRITES

Läbitud riigid: Peruu, Boliivia ja Argentina.

Läbitud kilomeetreid: 8 793km, millest 4 047km oli võistlusrajal, üle 14 katse ja 13 kiiruskatse.

Kiiruskatsete võite: 7 PEUGEOT 3008DKR Maxile 13 läbitud kiiruskatsest.

3 ralliekipaažile Peterhansel ja Cottret (SS5, SS8 ja SS10)

2 ralliekipaažile Sainz ja Cruz (SS6 ja SS7)

1 ralliekipaažile Despres ja Castera (SS2)

1 ralliekipaažile Loeb ja Elena (SS4)

Kaks järjestikust esikohta ja kolme järjestikust esikohta: 4 korral kahel esikohal (SS2, SS4, SS6 ja SS8), sh 2 korral kolmel esikohal (SS2 ja SS4)

Ralli üldarvestuses esikohal: Despres ja Castera (SS2), Peterhansel ja Cottret (SS3 kuni SS6) ning Sainz ja Cruz (SS7 kuni SS14).

Maksimaalne kiirus: 195,9km/h (Despres ja Castera SS3)

Kiireim keskmine kiirus: 108km/h (Sainz ja Cruz SS6)

Kõrgeim välistemperatuur: 35° (SS13)

Madalaim välistemperatuur: 6° (SS6)

Maksimaalne kõrgus: 4 786m (SS8, Uyuni-Tupiza)