TERVISLIK OLUKORD (COVID-19) LOE EDASI

Vesinikkütusel töötav Peugeot e-Expert

Hydrogen

27.05.2021

Peugeot tarbesõidukite valikusse lisandub uudne vesinikkütusel töötav e-Expert

Peugeot on üks esimesi autotootjaid, kes pakub sisepõlemis- ja elektrimootoriga mudelitele lisaks ka sellist elektrilist versiooni, mis on varustatud vesinikkütuseelemendiga. Uus Peugeot e-Expert Hydrogen laiendab veelgi tarbesõidukite klientide valikuvabadust.

e-Expert Hydrogen on Peugeot Power of Choice ehk valikuvabaduse strateegia kõige värskem sümbol. Igal kliendil on võimalus valida paljude mootorite hulgast, et leida just enda vajadustele sobivaim.

Vesinikkütuseelemendiga elektriline sõiduk annab tunnistust Peugeot Expert tarbesõidukite seeria elektriliste versioonide kiirest kasutuselevõtust. 2020. aastal turule jõudnud e-Expert pälvis 2021. aasta alguses rahvusvahelise aasta kaubiku tiitli International Van of the Year. Sellest sai juba kuues Peugeot’ mudel, mis on alates 1992. aastast võitnud selle maineka auhinna.

Värske Peugeot e-Expert Hydrogen kasutab uut keskmise võimsusega pistikühendusega vesinikkütuseelemendiga elektrisüsteemi, mille loomise taga on suurtootja Stellantis. Süsteem koosneb kütuseelemendist, mis toodab vesinikust sõiduki opereerimiseks vajalikku elektrit ning 10,5 kWh võimsusega liitiumioon akust, mida saab elektrivõrgust laadida ja mis varustab teatud faasides elektrimootorit energiaga.

Uus e-Expert Hydrogen CO2 heitmeid õhku ei paiska. Vesinikupaagi täitmiseks kulub vaid kolm minutit ning vastavalt esmastele WLTP testidele saab paagitäiega läbida üle 400 km. Uus sõiduk on saadaval kahes erinevas pikkuses (Standard ja Long) ning mõlemad versioonid on sama võimekad, kui sisepõlemis- ja elektrimootoriga mudelid.

Uue põlvkonna tehnoloogia 

EMP2 moodulplatvormil põhinev Peugeot e-Expert Hydrogen on täiselektriline sõiduk, millel on vesinikkütuseelement ja püsimagnetiga elektrimootor.

Sõiduki esiosas asuvas mootoriruumis paikneb vesinikkütuseelement, mis varustab elektrimootorit elektriga, sidudes kütusepaagis hoiustatava vesiniku õhuhapnikuga. Selle tulemusel eraldatakse väljalasketoru kaudu ainult veeauru. Püsimagnetiga elektrimootor arendab maksimaalset võimsust 100 kW ja pöördemomenti 260 Nm.

Sõiduki esiteljel asetseb e-Experti elektriversioonistki tuttav elektriajam ja käigukast, mis on kohandatud just kaubikute eripära silmas pidades. Kabiini istmete all asub liitiumioonaku, mille mahutavus on 10,5 kWh ja võimsus 90 kW. Mootoriruumist leiab ka kolmefaasilise pardalaadija võimsusega 11 kW ning sõiduki põranda alt paagisüsteemi, mis koosneb kolmest vesinikupaagist kogumahutavusega 4,4 kg, rõhul 700 bar.

Uues sõidukis kasutatavale kõrgepingeakule kehtib 8-aastane või 160 000 km läbisõidupiiranguga garantii.

Kompromissitu funktsionaalsus

Uus Peugeot e-Expert Hydrogen on kompaktne ja maksimaalselt kandevõimekas kaubik. Vesinikupaagid paiknevad põranda all ja see võimaldab hoida kandevõimet samasugusena nagu kõikidel teistel Experti mudelitel.

Spetsiaalselt kohandatud roolivõimendi süsteem muudab sõitmise nauditavaks ja lihtsaks. Nagu harjumuspäraseks saanud, on kaubiku pöörderingiks 12,4 m ehk kõige levinum äärekivide vaheline kaugus.
Uus Peugeot e-Expert Hydrogen kaubik on saadaval Standard (4,95 m) ja Long (5,30 m) versioonidena.

Kaubiku mahutavus on 6,1 m³ ning ka juhi ja kaassõitja kohad kahekohalises kabiinis on samasugused kui sisepõlemismootoriga mudelites.

Kaubiku maksimaalseks kandevõimeks on 1100 kg. Pukseerimisvõimekus on jäänud samaks - lubatud on vedada kuni 1000 kg haagist.

Sõiduki juurest leiab ka kõik vajalikud mugavus- ja turvafunktsioonid: 2 eraldi istet salongis, 2 lükandust, 17-tollised veljed, elektriline seisupidur mäkketõusu abiga, manuaalne kliimaseade, Visiopark 1 180-kraadine tagurduskaamera, 7-tolline puuteekraan, Bluetoothi ​​ja Mirror Screen ühilduvus, sealhulgas Apple CarPlay ™ ja Android Auto ™

Kaubiku disainis leidub mitmed unikaalseid elemente ning vedrustus on senisest 40 mm kõrgem. Juhi teenistuses on sõiduki eripäraga kohandatud analoog-näidikupaneel, automaatkäigukasti juhtimise e-Toggle lüliti, elektriline seisupidur ja sõidurežiimide valik Eco (optimaalseks energiakasutuseks), Normal või Power (maksimaalseks võimsuseks).

Näidikupaneeli on uuendatud, et anda juhile sõiduki kohta maksimaalselt vajalikku teavet: näidik kuvab energiatarbimise taset (Eco, Charge või Power) ning vesiniku taset ja aku laetuse taset.

Uus Peugeot e-Expert Hydrogen on esimene Peugeot’ seeriatootmise mudel vesinikkütuseelementidega. Uus kaubik on Euroopas saadaval alates 2021. aasta lõpust ​​ning Balti riikidesse jõuab see 2022. aastal.

Hydrogen

Hydrogen

Hydrogen