Peugeot on kirjutanud oma märkimisväärsete leiutiste ja suure eduga ühe kõige ilusama osa autode ajaloost. Peugeot põnev lugu jätkub uute, XXI sajandi väljakutsetega.
Armand Peugeot esitles Pariisi maailmanäitusel esimest, Peugeot nime kandvat iseliikuvat sõidukit: auru jõul töötav kolmerattaline (mitte turustatav), valmistatud koostöös inseneriga Léon Serpollet.
Mudeliseeria 203 on esimene pärast sõda tootmisse võetud sõiduk. Tegemist on ühtlasi ka esimese, hemisfäärilise plokipeaga, V-kujulise asetusega klappidega, monokok-kerega sõidukiga ning üldse esimese, üle poole miljoni eksemplari toodetud Peugeot’ga.
Mudeliversioon 404 on disainitud Pininfarina poolt. Selle nurgelised jooned ja suurenenud klaaspind muudavad sõiduki modernistlikuks ja elegantseks, muutes väljanägemist kardinaalselt võrreldes 50ndate aastate mudelitega … 1961 aastal varustati 404 esimese, otsepritsungiga mootoriga.
Mudeliversioon 504, mis valiti aastal 1969 Euroopa aasta autoks, on Peugeot’dest senini kõige kauem toodetud mudeliks (3 700 000 toodetud eksemplari 2006 aasta seisuga). Loodud algselt heal majandusliul järjel olevale ostjaskonnale, muutus see mudel tänu oma vastupidavusele ühtlasi ka Aafrika ja Lõuna-Ameerika teede kroonimata kuningaks.
Lööklause „Tout Peugeot en 3,58 m“ (Peugeot’d kogu 3,58 m eest) viitab sellele, et see on maailma kõige väiksem neljaukseline luukpära.
Sellest masinast kiirgava stiili ja prestiiži poolest sobib see kasutamiseks ka kõige kõrgemate riigiametite esindajate sõidutamiseks. Kõige esimene Euroopas turustatav tubo-diisel mootor üldse leidis kasutust mudeliversioonil 604.
Tegemist on Peugeot’le lausa legendaarset kuulsust toonud mudeliversiooniga. Kahekordne ralli maailmameistrisarja võitja ja kaks võitud Paris-Dakarilt. Sellest mudelist saab Prantsusmaal enim müüdud sõiduk ja ka kõige enim elsporditud Prantsuse sõiduk.
Oma 405, uue peresõiduki mudeliga pälvib Peugeot 1988. aastal juba teist korda Euroopa aasta auto tiitli.
Tänu oma ajatule joonele sai sellest mudelist kollektsionääride lemmik. Tegemist on esimese, alates 2001. aastast diiselmootoriga saadaval oleva kupeemudeliga.
Peugeot 206-ga võeti ralli maailmameistrivõistluste karikasarja tiitlivõit lausa kolmel korral. Peugeot 206 CC mudeliversioon (2000) pani puhuma uued tuuled Peugeot poolt 1934. aastal alguse saanud „moduleeritavate kupeede“ sarjas.
206 mudelit toodeti 7 326 029 eksempl
Nii oma stiili, sisedisaini kui ka omaduste poolest tunnustust leidnud uus Peugeot 3008 pälvis 2017. aastal aasta auto tiitli, mis omistati 58st euroopa ajakirjanikust koosneva žürii poolt.
Tegemist on esimese auhinnaga pärjatud linnamaasturiga alates auhinna loomisest 1964 aastal ning viienda aasta auto tiitliga pärjatud Peugeot’ga pärast mudelit 308 aastal 2014, 307 aastal 2002, 405 aastal 1988 ja 504 aastal 1969.
KASULIKUD VIITED
PEUGEOT MUDELIVALIK