Peugeot on kirjutanud oma märkimisväärsete leiutiste ja suure eduga ühe kõige ilusama osa autode ajaloost. Peugeot põnev lugu jätkub uute, XXI sajandi väljakutsetega.
See pereettevõte asutati 1810. aastal Jean-Frédéric ja Jean-Pierre II PEUGEOT poolt Hérimoncourti vallas (Doubs) Sous-Cratet’ külas seoses perekonnale kuuluva vesiveski ümberehitamisega terase tootmise tsehhiks. Peugeot’de perekonna erinevad liinid spetsialiseerusid erinevatele toodetele, mis kõik põhinesid terasel (tööriistad, vedrud, vihmavarjude ja korsettide karkassid, kohviveskid, kellade detailid, jalgrattad jne).
Armand Peugeot esitles Pariisi maailmanäitusel esimest, Peugeot nime kandvat iseliikuvat sõidukit: auru jõul töötav kolmerattaline (mitte turustatav), valmistatud koostöös inseneriga Léon Serpollet.
Mudeliseeria 203 on esimene pärast sõda tootmisse võetud sõiduk. Tegemist on ühtlasi ka esimese, hemisfäärilise plokipeaga, V-kujulise asetusega klappidega, monokok-kerega sõidukiga ning üldse esimese, üle poole miljoni eksemplari toodetud Peugeot’ga.
Mudeliversioon 404 on disainitud Pininfarina poolt. Selle nurgelised jooned ja suurenenud klaaspind muudavad sõiduki modernistlikuks ja elegantseks, muutes väljanägemist kardinaalselt võrreldes 50ndate aastate mudelitega … 1961 aastal varustati 404 esimese, otsepritsungiga mootoriga.
Mudeliversioon 504, mis valiti aastal 1969 Euroopa aasta autoks, on Peugeot’dest senini kõige kauem toodetud mudeliks (3 700 000 toodetud eksemplari 2006 aasta seisuga). Loodud algselt heal majandusliul järjel olevale ostjaskonnale, muutus see mudel tänu oma vastupidavusele ühtlasi ka Aafrika ja Lõuna-Ameerika teede kroonimata kuningaks.
Lööklause „Tout Peugeot en 3,58 m“ (Peugeot’d kogu 3,58 m eest) viitab sellele, et see on maailma kõige väiksem neljaukseline luukpära.
Sellest masinast kiirgava stiili ja prestiiži poolest sobib see kasutamiseks ka kõige kõrgemate riigiametite esindajate sõidutamiseks. Kõige esimene Euroopas turustatav tubo-diisel mootor üldse leidis kasutust mudeliversioonil 604.
Tegemist on Peugeot’le lausa legendaarset kuulsust toonud mudeliversiooniga. Kahekordne ralli maailmameistrisarja võitja ja kaks võitud Paris-Dakarilt. Sellest mudelist saab Prantsusmaal enim müüdud sõiduk ja ka kõige enim elsporditud Prantsuse sõiduk.
Oma 405, uue peresõiduki mudeliga pälvib Peugeot 1988. aastal juba teist korda Euroopa aasta auto tiitli.
Tänu oma ajatule joonele sai sellest mudelist kollektsionääride lemmik. Tegemist on esimese, alates 2001. aastast diiselmootoriga saadaval oleva kupeemudeliga.
Peugeot 206-ga võeti ralli maailmameistrivõistluste karikasarja tiitlivõit lausa kolmel korral. Peugeot 206 CC mudeliversioon (2000) pani puhuma uued tuuled Peugeot poolt 1934. aastal alguse saanud „moduleeritavate kupeede“ sarjas.
206 mudelit toodeti 7 326 029 eksempl
Nii oma stiili, sisedisaini kui ka omaduste poolest tunnustust leidnud uus Peugeot 3008 pälvis 2017. aastal aasta auto tiitli, mis omistati 58st euroopa ajakirjanikust koosneva žürii poolt.
Tegemist on esimese auhinnaga pärjatud linnamaasturiga alates auhinna loomisest 1964 aastal ning viienda aasta auto tiitliga pärjatud Peugeot’ga pärast mudelit 308 aastal 2014, 307 aastal 2002, 405 aastal 1988 ja 504 aastal 1969.
PEUGEOT PARTNER valiti aasta kaubikuks 2019 ning see on juba viies aasta kaubiku tiitel Peugeot’ jaoks alates selle auhinna väljaandmisest 1992. aastal.
Tiitli omistamisel leidsid esile tõstmist kaks väga olulist innovaatilist ja antud segmendis uuenduslikku funktsiooni: veose koormuspiiri ületamise andur veose ohutu laadimise tagamiseks ja Surround Rear Vision kaamera pildi edastamiseks sõiduki pimedasse nurka jäävatelt aladelt.
PEUGEOT PARTNER on esimene sõiduk oma segmendis terves maailmas eksklusiivse PEUGEOT i-Cockpit® armatuuriga, mis pakub täiesti uutmoodi sõiduelamust suurema produktiivsuse saavutamiseks.
Aasta kaubiku auhinda „International Van Of The Year“ antakse välja alates 1992. aastast. Žürii koosneb 25-st autovaldkonna sõltumatu ajakirjaniku ja autolehtede väljaandja, kaubikute omaduste hindamisele spetsialiseerunud kolleegiumist.
Aasta autoks 2020 valiti 23 Euroopa riiki esindava kuuekümne autovaldkonna ajakirjanikust eksperdi poolt uus PEUGEOT 208. Žürii poolt vääris esile tõstmist PEUGEOT 208 mootorivalik, mis pakub klientidele valikuvabaduse elektri-, bensiini- või diiselmootori vahel. Lisaks leidis žürii poolt tunnustust uue PEUGEOT 208 mudeli, mis on PEUGEOT’ juba kuues Aasta auto tiitliga pärjatud sõiduk, julge disain ja tehnoloogilised lahendused.
Oma kuuenda Aasta auto tiitliga võtab PEUGEOT’ sisse koha kolme enim Aasta auto tiitliga pärjatud autotootja pjedestaalil. See prestiižne auhind on PEUGEOT 208 mudeli jaoks juba kolmeteistkümnes rahvusvaheline auhind.
KASULIKUD VIITED
PEUGEOT MUDELIVALIK
SISUKAART