/image/80/8/l500-dynamique-01-v2.227808.jpg
/image/80/8/l500-dynamique-01-v2.227808.jpg

L500 R HYbrid

RACING CONCEPT

PEUGEOT L500 R HYbrid on viidud asfaldile veelgi lähemale, mis võimaldab masina kogu potentsiaali ärakasutamise alates juba esimestest meetritest. Oma laia teljevahega, täiskõrgusega alla 1 meetri ja massiga alla tonni PEUGEOT L500 R HYbrid lausa kiirgab jõudlust: see masin kiirendab 0-st 100 km/h-ni 2,5 sekundiga ning läbib 1000 m kohaltstardiga 19 sekundiga. Peugeot Sport tiimi poolt välja töötatud 500hj hübriidne bensiin plug-in jõuülekanne on tuletatud 308 R HYbrid omast ning selles on ühendatud kahe elektrimootori toime, üks ees ja teine taga, 270hj-se bensiinimootori omaga, millega on maksimaalseks väändemomendiks saavutatud 730 Nm. PEUGEOT L500 R HYbridile omane stiil väljendub masina juures kõiges, alates lõvist masina iluvõrel, suunaga üle ja ümber kokpiti, kuni – pilk selle eelkäijale – süstikut meenutavale tagaosale, millel tulevad selgelt esile tänaseks PEUGEOT stiilile omaseks muutunud kolm tagatulede triipu.

HOLOGRAAFILINE PEUGEOT i-COCKPIT®

/image/81/7/l500-inter02.227817.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid on võistlusmasinan, mis on loodud sulanduma ühte selle juhiga ja võimendama roolis olles kogetavaid elamusi: see tulekera hõlmab endas suletud kokpiti, mis on väljatöötatud autonoomse, masina keresse sisestatud niinimetatud ujuvkapslina.

Masina sisemuses on stilistid õnnestunud ülisportlikkus vormingus PEUGEOT i-Cockpit®, mõõtudelt väikse ning struktuuriga integreeritud rooli ja kahe hologrammi, mis projitseerivad juhile informatsiooni kahe näidikuketta üleselt, toimel suunama pilgu tulevikku. Aerodünaamilisuse täiustamise teel on PEUGEOT tiimid lähtunud kahekohalise L45 ülesehitusest, millest on välja töötatud ühekohaline mudel, ning pakuvad virtuaalsele kaasasõitjale ülireaalse pildi andva kiivri abil eriti sensatsioonilisi võidusõiduelamusi reaalajas.

L500 R HYbrid PEUGEOT viib minevikust üle tänase otse tulevikku.

KUMMARDUS PEUGEOT VÕITUDELE

/image/81/8/l500-dynamique-04.227818.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid on kummardus L45 mudelile ja PEUGEOT hiilguse perioodile Ameerika Ühendriikides: lõviembleemi all võideti kolm korda kuulsuselt maailmas top-kahte kuuluva Indianapolise 500 miili võidusõit. L45 (4,5 liitrine) mudel seisnes mudeli 1912 aastal noorte talendikate võidusõitjate „Šarlatanid“ poolt loodud mudeli L76 mantlipärijas:kuni aastani 1919 tootsid nad mudeliseeriat, millest sai võistlusmootorite kontseptsiooni uue ajastu alguse verstapost. L76 mudel oli esimeseks masinaks maailmas, kus 4-silidrilise mootoriga oli ühildatud 4 klappi silindri kohta ja 2 nukkvõlli, mis tegi sellest esimese kaasaegse võidusõidumasina, millele oli jõukohane ka selline kiirus nagu 190 km/h! PEUGEOT esimeste võistlusmasinate–L76, L57, L3 ja L45 - roolis kogusid „Šarlatanid“ kuulsust ringradadel ja võidusõitudel igal pool maailmas. Pilootide nimed nagu Georges BOILLOT, Jules GOUX ja Paolo ZUCCARELLI ning insener Ernest HENRY on siiani innovatsiooni ja teotahte sünonüümid. See Ameerika ajajärk märkis PEUGEOT tiimide erakordse võitudeseeria algust Ameerika Ühendriikides:       aastal 1988 võitis Ari Vatanen ja aastal 1989 Robby Unser legendaarse Pikes Peak mäkketõusu võistluse PEUGEOT 405 T16 roolis, ka Sébastien Loebi rekordiline 8’13’’878 nende 20 kilomeetri mäkketõusu läbimisel aastal 2013 toimus PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak roolis.

See võistlustahe ei ole PEUGEOT tiimidest kuhugi kadunud ning ajendab neid üha uutele võitudele, mille markantseks näiteks on Stéphane Peterhanseli võit sel aastal, mis märgib PEUGEOT suurt tagasitulekut DAKARi rallil pärast seda, kui PEUGEOT oli võitnud selle ralli 4 korda järjest aastatel 1987 kuni 1990.

„Peugeot L500 R HYbrid mudeliga soovisime teha kummarduse PEUGEOT kuulsusrikkale ajaloole sajandi alguses. Sellest jõudluse ja innovatsiooni vaimust haaratuna oli meie eesmärgiks teha teoks meie nägemus skulpturaalsest, elegantsest ja autospordi tulevikutehnoloogiast pakatavast PEUGEOTist“

Matthias Hossann,

PEUGEOT ideeautode ja kontseptsiooniteostuse osakonna juhataja.