/image/90/3/quartz_main.44470.233903.jpg
/image/90/3/quartz_main.44470.233903.jpg

QUARTZ: SPORTLIK LINNAMAASTUR

PEUGEOT on teinud linnamaasturite turul ilma juba alates aastast 2009. Quartz ideeautoga puhuti selles segmendis liikuma uued tuuled, ühendades järgmise põlvkonna SUV’i kõrgendatud platvormi sportlike mudelite jõudlusega.

SPORTLIK LINNAMAASTUR

/image/90/4/quartz-usp1.44471.233904.jpg

Ülimalt sportlik linnamaastur Peugeot Quartz paistab eriti silma just oma sportliku, vastupidava ja võimsa stiili poolest. SUV kere ja tavasõidukile iseloomuslikult mugava reisijateruumi hübriid ühendatuna monumentaalse disainiga annab aimu selle masina erakorralisest tõhususest ning teelpüsivusest oma 2,06 teljevahega ja 305 mm laiuste rehvidega.

Masinale iseloomulikud atleetlikud jooned ilmnevad nii selle välimuse kui ka sisemuse juures, mis mõlemad kiirgavad silmapaistvat disaini ning pakatavad innovatiivsetest materjalidest: basalt, digikudumiga tekstiil ja nahk.

VÄLINE DISAIN

Mootor asub aukohal pika, õhu etteannet parandavate õhuvõtuavadega kapoti all. Quartzi pika ulatusega küljejooned toovad esile masina dünaamilisuse. Sõiduki struktuur on eriti isikupärane tänu ukseposti puudumisele, mis teeb ruumi kääri avanevatele ustele ja hõlbustab ligipääsu luksuslikku salongi mööda lahtiliigenduvat astmelauda.

Quartz mudeli kvaliteet väljendub selle viimseni väljapeetud detailides. Klaaskatus läheb sujuvalt üle kaheks aerodünaamilisust lisavaks spoileriks. Neid rõhutavad veelgi Quartzi kaks erinevat viimistlust: tumesinine eest ning mattmust tagatiiva juurest, mida ühtlustavad korrapäratu paigutusega valged ja punased täpid. Imetlust pakuvad ka Quartzi määratu suured23-tollides rattad.

SISEDISAIN

Eeskätt keskkonsoolis kasutatud vulkaaniline basalt ühendab endas vastupidavuse kergusega, samas kui digikirja tekstiilmaterjali valik on üldse esmakordne. Sõiduki dünaamilisusele kohaselt hoiab juhiiste keha kindlalt paigal, kusjuures PEUGEOT i-Cockpit® süsteemiga on kõik funktsioonid juhitavad vaevatult ühe näpuliigutusega.

Tuuleklaasile kuvatavad näidikud on selgelt loetavad ning nende funktsioonid on konfigureeritavad. Selle keskmes on 45-kraadi all olev polükarbonaadist riba täiendava teabe kuvamiseks ning pildile suurema sügavuse andmiseks.

Reisijateruumi ülaosa jätab mulje monoliitsest ruumist, millesse on raiutud erinevaid funktsioone. Kõigile neljale reisijale on sõidukis oma korviste, pakkudes võimalikult avara siseruumi.

Uus tootmistehnoloogia võimaldas loobuda keskmisest piilarist. Sportlikuma tunnetuse loomiseks on küljed ja lagi viimistletud musta nahaga, samas kui istmepadjad ja seljatoed on kaetud seemisnahaga.

Quartzi salong koos arvukate juhtimisabidega i-Cockpit® süsteemiga on vaieldamatult sportlik. Kompaktsete mõõtmetega rool koos sellesse sisseehitatud nupustikuga on võetud üle võistlusmasinatelt ning on uskumatult praktiline. Näidikute funktsioonide juhtimine, sõidurežiimi ümberlülitamine nagu ka käikude vahetamine on juhi poolt teostavad hõlpsalt ja vaevatult.

SOORITUSVÕIME

/image/90/9/quartz_performances_singlelarge.44476.233909.jpg

Quartz Ideeauto tagab oma 4,5 meetrise pikkuse juures erakordse sõidunaudingu. Jõudluse, erksuse ja intuitiivsuse kombinatsioon muudavad autojuhtimise enneolematult nauditavaks. Quartzi esitlus märgib Peugeot uudset lähenemist tippklassi sportmudelitele.

Kapoti all asub Peugeot Sport poolt väljatöötatud 1,6-liitrine THP 270 mootor. 6-käigulise automaatkäigukasti toimel on sellel 4-silindrilisel bensiinimootoril väänet 330 Nm erivõimsusega ligikaudu 170 hj/l, mis on üks parimaid näitajaid maailmas. 500 hj arendav täishübriidne plug-in jõuülekanne hõlmab sisepõlemismootorit ja kahte elektrimootorit.

Masinal on kolm sõidurežiimi: ZEV, täiselektriline sõiduulatusega kuni 50 km, maanteerežiim Road, millega säästetakse akusid, tuginedes liikumiseks 1,6-liitrise THP mootori ja eesmise elektrimootori toimele, ning sportrežiim Race, millega päästetakse valla nii sisepõlemismootori kui kahe elektrimootori võimsus, kusjuures väände jagamine rataste vahel toimub tuginevalt iga ratta haardele, muutes masina ülisportlike omadustega SUV-ks.