SISU JUURDE
PEUGEOT AJALUGU

Peugeot ajalugu

Peugeot ajalugu

Peugeot on kirjutanud oma märkimisväärsete leiutiste ja suure eduga ühe kõige ilusama osa autode ajaloost. Peugeot põnev lugu jätkub uute, XXI sajandi väljakutsetega.

1810

PEUGEOT’ tootmise eduloo algus

See pereettevõte asutati 1810. aastal Jean-Frédéric ja Jean-Pierre II PEUGEOT poolt Hérimoncourti vallas (Doubs) Sous-Cratet’ külas seoses perekonnale kuuluva vesiveski ümberehitamisega terase tootmise tsehhiks. Peugeot’de perekonna erinevad liinid spetsialiseerusid erinevatele toodetele, mis kõik põhinesid terasel (tööriistad, vedrud, vihmavarjude ja korsettide karkassid, kohviveskid, kellade detailid, jalgrattad jne).

1889

Auru jõul töötava kolmerattalise esitlus

Armand Peugeot esitles Pariisi maailmanäitusel esimest, Peugeot nime kandvat iseliikuvat sõidukit: auru jõul töötav kolmerattaline (mitte turustatav), valmistatud koostöös inseneriga Léon Serpollet.

1948

Algas 203 mudeli tootmine.: Esimene monokok-kerega sõiduk

Mudeliseeria 203 on esimene pärast sõda tootmisse võetud sõiduk. Tegemist on ühtlasi ka esimese, hemisfäärilise plokipeaga, V-kujulise asetusega klappidega, monokok-kerega sõidukiga ning üldse esimese, üle poole miljoni eksemplari toodetud Peugeot’ga.

Algas 404 mudeli tootmine.

Mudeliversioon 404 on disainitud Pininfarina poolt. Selle nurgelised jooned ja suurenenud klaaspind muudavad sõiduki modernistlikuks ja elegantseks, muutes väljanägemist kardinaalselt võrreldes 50ndate aastate mudelitega

1961 aastal varustati 404 esimese, otsepritsungiga mootoriga.

 

 

 

1968

Algas 504 mudeli tootmine : radikaalselt uuenenud stiil

Mudeliversioon 504, mis valiti aastal 1969 Euroopa aasta autoks, on Peugeot’dest senini kõige kauem toodetud mudeliks (3 700 000 toodetud eksemplari 2006 aasta seisuga). Loodud algselt heal majandusliul järjel olevale ostjaskonnale, muutus see mudel tänu oma vastupidavusele ühtlasi ka Aafrika ja Lõuna-Ameerika teede kroonimata kuningaks.

1972

Algas 104 mudeli tootmine.: kõige lühema kerega luukpära


Lööklause „Tout Peugeot en 3,58 m“ (Peugeot’d kogu 3,58 m eest) viitab sellele, et see on maailma kõige väiksem neljaukseline luukpära.

1979

Algas 604 mudeli tootmine : Esimene Peugeot 6-silindriline

Sellest masinast kiirgava stiili ja prestiiži poolest sobib see kasutamiseks ka kõige kõrgemate riigiametite esindajate sõidutamiseks. Kõige esimene Euroopas turustatav tubo-diisel mootor üldse leidis kasutust mudeliversioonil 604.

1983

Algas 205 mudeli tootmine : „tõsine tegija“

Tegemist on Peugeot’le lausa legendaarset kuulsust toonud mudeliversiooniga. Kahekordne ralli maailmameistrisarja võitja ja kaks võitud Paris-Dakarilt. Sellest mudelist saab Prantsusmaal enim müüdud sõiduk ja ka kõige enim elsporditud Prantsuse sõiduk.

1987

Mudel 405

Oma 405, uue peresõiduki mudeliga pälvib Peugeot 1988. aastal juba teist korda Euroopa aasta auto tiitli.

1997

Pininfarina poolt disainitud 406 Coupe

Tänu oma ajatule joonele sai sellest mudelist kollektsionääride lemmik. Tegemist on esimese, alates 2001. aastast diiselmootoriga saadaval oleva kupeemudeliga.

1998

Algas 206 mudeli tootmine.

Peugeot 206-ga võeti ralli maailmameistrivõistluste karikasarja tiitlivõit lausa kolmel korral. Peugeot 206 CC mudeliversioon (2000) pani puhuma uued tuuled Peugeot poolt 1934. aastal alguse saanud „moduleeritavate kupeede“ sarjas.  

206 mudelit toodeti 7 326 029 eksemplari.

2016

Algas 3008 mudeli tootmine.

Nii oma stiili, sisedisaini kui ka omaduste poolest tunnustust leidnud uus Peugeot 3008 pälvis 2017. aastal aasta auto tiitli, mis omistati 58st euroopa ajakirjanikust koosneva žürii poolt.

 

Tegemist on esimese auhinnaga pärjatud linnamaasturiga alates auhinna loomisest 1964 aastal ning viienda aasta auto tiitliga pärjatud Peugeot’ga pärast mudelit 308 aastal 2014, 307 aastal 2002, 405 aastal 1988 ja 504 aastal 1969.

 

2019

PEUGEOT PARTNER valiti aasta kaubikuks 2019 ning see on juba viies aasta kaubiku tiitel Peugeot’ jaoks alates selle auhinna väljaandmisest 1992. aastal.

Tiitli omistamisel leidsid esile tõstmist kaks väga olulist innovaatilist ja antud segmendis uuenduslikku funktsiooni: veose koormuspiiri ületamise andur veose ohutu laadimise tagamiseks ja Surround Rear Vision kaamera pildi edastamiseks sõiduki pimedasse nurka jäävatelt aladelt.

PEUGEOT PARTNER on esimene sõiduk oma segmendis terves maailmas eksklusiivse PEUGEOT i-Cockpit® armatuuriga, mis pakub täiesti uutmoodi sõiduelamust suurema produktiivsuse saavutamiseks.

Aasta kaubiku auhinda „International Van Of The Year“ antakse välja alates 1992. aastast. Žürii koosneb 25-st autovaldkonna sõltumatu ajakirjaniku ja autolehtede väljaandja, kaubikute omaduste hindamisele spetsialiseerunud kolleegiumist.

2020

Aasta autoks 2020 valiti 23 Euroopa riiki esindava kuuekümne autovaldkonna ajakirjanikust eksperdi poolt uus PEUGEOT 208. Žürii poolt vääris esile tõstmist PEUGEOT 208 mootorivalik, mis pakub klientidele valikuvabaduse elektri-, bensiini- või diiselmootori vahel. Lisaks leidis žürii poolt tunnustust uue PEUGEOT 208 mudeli, mis on PEUGEOT’ juba kuues Aasta auto tiitliga pärjatud sõiduk, julge disain ja tehnoloogilised lahendused.

Oma kuuenda Aasta auto tiitliga võtab PEUGEOT’ sisse koha kolme enim Aasta auto tiitliga pärjatud autotootja pjedestaalil. See prestiižne auhind on PEUGEOT 208 mudeli jaoks juba kolmeteistkümnes rahvusvaheline auhind.

2021

PEUGEOT uus nägu

 

Uus 308, mis kannab kaubamärgi uut vappi, võrgutab oma terava ja sensuaalse disaini, arenenud tehnoloogia ja tõhususega.

 

Selle mootorivalik, sealhulgas kaks laetavat hübriidi (180 või 225 hj), pakub klientidele võimalust valida termilise või elektrifitseeritud jõurežiimi vahel.