SISU JUURDE
Peugeot 1.5 Blue HDi tugi

Hoolitseme sinu
ja sinu Peugeot' eest

Hoolitseme sinu

ja sinu Peugeot eest

Me mõistame, et usaldus sinu PEUGEOT sõiduki vastu on hädavajalik.
Me mõistame, et usaldus sinu PEUGEOT sõiduki vastu on hädavajalik.

Mõnedel 1,5-liitristel Blue HDI diiselmootoritel võib esineda nukkvõlli keti enneaegne kulumine, millega soovime kiiresti tegeleda.

 

See mehaaniline probleem võib põhjustada: Ebatavalist müra või vibratsiooni mootoriruumist.

Nukkvõlli keti enneaegset kulumist või nõrgenemist. 

 

Selle probleemi lahendamata jätmine võib järk-järgult mõjutada teie sõiduki jõudlust ja aja jooksul põhjustada mootori kahjustusi.

Tuvastasime selle probleemi oma kvaliteedikontrollide ja väärtusliku

klientide tagasiside kaudu. Läheneme ennetavalt, et lahendada kõik võimalikud probleemid sinule tasuta. 

 

Kui sinu sõiduk on tagasikutsumise kampaanias, võtame sinuga otse ühendust ja anname juhised tasuta ülevaatuse

kokkuleppimiseks ja sobiva sekkumise saamiseks. Probleemi varajane lahendamine aitab tagada sinu sõiduki parima jõudluse.

 

Sinu ohutus ja meelerahu on meie peamised prioriteedid.

Mõnedel 1,5-liitristel Blue HDI diiselmootoritel võib esineda nukkvõlli keti enneaegne kulumine, millega soovime kiiresti tegeleda.

 

See mehaaniline probleem võib põhjustada: Ebatavalist müra või vibratsiooni mootoriruumist.

Nukkvõlli keti enneaegset kulumist või nõrgenemist. 

 

Selle probleemi lahendamata jätmine võib järk-järgult mõjutada sinu sõiduki jõudlust ja aja jooksul põhjustada mootori kahjustusi. Tuvastasime selle probleemi oma kvaliteedikontrollide ja väärtusliku klientide tagasiside kaudu. Läheneme ennetavalt, et lahendada kõik võimalikud probleemid teile tasuta. 

 

Kui sinu sõiduk on tagasikutsumise kampaanias, võtame sinuga otse ühendust ja anname juhised tasuta ülevaatuse kokkuleppimiseks ja sobiva sekkumise saamiseks. Probleemi varajane lahendamine aitab tagada sinu sõiduki parima jõudluse.

 

Sinu ohutus ja meelerahu on meie peamised prioriteedid.

MÕJUTATUD MUDELEID


MÕJUTATUD MUDELEID

Me teame, millised sõidukid on tagasikutsumisega seotud ja võtame kiiresti meetmeid.

Tagasikutsumine toimub partiidena: kliendi VIN-kood ei pruugi praegu kampaaniat kuvada, kuid see võidakse hiljem lisada.

Kontrolli oma sõiduki VIN-koodi (sõiduki identifitseerimisnumbrit) siit allpool. See võib kuuluda rühma, mille oleme oma kvaliteedijälgimissüsteemi kaudu tuvastanud potentsiaalselt

 

Palun kontrolli allpool, kas sinu sõiduk on koheselt mõjutatud.

Me teame, millised sõidukid on tagasikutsumisega seotud ja võtame kiiresti meetmeid.

 

Tagasikutsumine toimub partiidena: kliendi VIN-kood ei pruugi praegu kampaaniat kuvada, kuid see võidakse hiljem lisada.

Kontrolli oma sõiduki VIN-koodi (sõiduki identifitseerimisnumbrit) siit allpool. See võib kuuluda rühma, mille oleme oma kvaliteedijälgimissüsteemi kaudu tuvastanud potentsiaalselt mõjutatud sõidukitena.

 

Palun kontrolli allpool, kas sinu sõiduk on koheselt mõjutatud.

208

 

A9 (2017, 2018, 2019,2020)
P21 (2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

2008

 

A94 (2017, 2018, 2019)
P24 (2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

301

 

(2018, 2019, 2020, 2021, 2022)

308

 

V2 T9 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021)
V2 P512 (2021, 2022, 2023)

3008

 

V2 P84 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

508

 

V2 R823 Europe (2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

5008

 

V2 P87 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023)

Rifter

 

K9 Europe (2017)

Partner

 

K9 Europe (2017)

Traveller

 

K0 (2018, 2019, 2020, 2021, 2022)


SIIN, ET SIND AIDA

 

PEUGEOT lahendab selle probleemi, andes sinule täieliku prioriteedi – kiirus, selgus ja hoolitsus. 

 

Teeme tihedat koostööd oma jaemüüjate ja tehniliste meeskondadega, et

kontrollida iga potentsiaalselt mõjutatud seadet, tagades igale kliendile personaalse

juhendamise ja toe. Meie lubadus on lihtne: sinu ohutus on meie prioriteet.

SIIN, ET SIND AIDA

 

PEUGEOT lahendab selle probleemi, andes sinule täieliku prioriteedi – kiirus, selgus ja hoolitsus. 

 

Teeme tihedat koostööd oma jaemüüjate ja tehniliste meeskondadega, et

kontrollida iga potentsiaalselt mõjutatud seadet, tagades igale kliendile

personaalse juhendamise ja toe. Meie lubadus on lihtne: sinu ohutus on meie prioriteet.

Kes saab mind aidata?

 

 

Pead kinnitama, et probleem mõjutab sinu sõidukit.

Võid võtta ühendust meie klienditeeninduse meeskonnaga või oma kohaliku Peugeot edasimüüjaga.

Soovin kontrollida oma sõiduki VIN-koodi

 

Palun sisesta oma (sõiduki identifitseerimisnumber) VIN-kood või võta otse ühendust oma kohaliku edasimüüjaga, et kinnitada, et sinu sõiduk on mõjutatud. 

 

Soovin broneerida aja.

 

 

Võta ühendust oma kohaliku volitatud Peugeot' edasimüüjaga ja anna neile teada, et vastate Blue HDi tagasikutsumise teatele: nad juhendavad sind järgmistes sammudes.

 

Olen juba maksnud nukkvõlli keti remondi eest. Kas ma saan tuge?

 

Teil võib olla õigus toele, kui maksisite oma sõiduki nukkvõlli keti remondi eest ajavahemikus 1. jaanuar 2023 kuni 30. juuni 2025. Abikõlblikkus sõltub sõiduki hooldus- ja diagnostikaandmete vastavusest tootja suunistele.

WHAT OTHER CLIENTS ASK

WHAT OTHER CLIENTS ASK


FAQs

1. You have announced a product safety recall. What is the problem?

We are aware that certain 2017–2023 PEUGEOT vehicles equipped with the 1.5 BlueHDi diesel engine may experience premature wear of the camshaft chain. This can result in unusual engine noise and, in rare cases, chain breakage during start-up or driving. All cars affected will be recalled by Stellantis. This will happen in a staggered approach in order to service our customers in the fastest and most efficient way. Therefore, we will do this recall in several waves – giving prioritization to the oldest cars which tend to have a higher risk of a potential failure.

2. Where can I find the VIN (Vehicle Identification Number)?

The VIN is usually in the vehicle documents and in these car locations: front of engine block under hood; driver’s side interior dash; front end of frame (older cars); driver’s side door jam (inside).

3. What is the root cause of the issue?

The wear of the camshaft chain is strongly influenced by oil quality, particularly the accumulation of soot in the oil over time. This soot acts like an abrasive within the system, accelerating wear. Regular maintenance and the use of high-quality oil are essential to help minimize this risk. For more specific advice, we recommend contacting your local dealership. 

4. The problem with this engine has been known for years, why are you only acting now?

Stellantis has in fact been constantly monitoring the matter as reported through available sources, in line with its best practices of continuous product monitoring and improvement. Unrelated to any acknowledgement of a “problem” and while investigating the issue and the available solutions, Stellantis already took a lot of measures to support customers, in line with its warranty policy based on customer centricity. 

5. Why did you not start the recall earlier?

The recall was launched following thorough investigation and risk assessment. Despite the technical complexity, a solid solution was defined: optimized oil, precise calibration, and advanced detection tools. To ensure customer support, Stellantis proactively introduced special coverages even before the recall, reinforcing our commitment to customer centricity. 

6. What are the conditions to benefit from the special coverage? 

To qualify for special coverage, maintenance must follow the manufacturer's recommended intervals and use oil that meets the required standards — performed by any certified automotive professional. 

7. How does the problem present itself to customers?

If you notice unusual engine noises or vibrations, we strongly recommend stopping the vehicle and having it checked by a professional. In rare cases, chain breakage could occur during start-up or driving, potentially causing power loss. 

8. What is the remedy to solve the issue?

All vehicles involved will receive a software update. A special app will also be used to detect potential chain issues by analyzing engine noise. If an issue is found, the chain will be replaced with an 8mm version. If no issue is detected, the oil will be changed to the new FPW9.55535/03 spec, designed with higher viscosity and anti-wear additives.🔧 Reminder: timely oil changes when the service light appears are essential to benefit from the special coverage. 

9. How is the new oil only supposed to solve the problem of those engines? 

The new FPW9.55535/03 oil has higher viscosity and special anti-wear additives that reduce chain wear. Tests show it significantly slows down deterioration and helps protect your engine. 

10. All I heard there is an App to verify if there is an issue with the engine, how exactly does it work? 

We’ve developed a special app that detects potential camshaft chain issues by analyzing engine noise. If a problem is found, the chain will be replaced free of charge. All recalled vehicles will be tested, and the app can be used by any repairer—inside or outside the Stellantis network—during maintenance checks. 

11. Is there a special / retroactive warranty for owners of vehicles with DV5 engines? 

Since January 2023, Stellantis offers special coverage for 5 years or 150,000 km on 1.5 BlueHDi engines (vehicles made Oct 2017–Jan 2023), covering 100% of parts and labor when maintenance follows our recommended plan with approved oils. This coverage was extended in January 2025 to 7 years/180,000 km, and from June 2025 to 10 years/240,000 km. If you’ve already paid for a chain repair, Stellantis will reimburse you under certain conditions. Submit your claim via https://stellantis-support.com with the required info and documents for assessment. 

12. Will customers who have already replaced their chain at their own expense be reimbursed?

Yes, we’ll support customers who already paid for a chain repair under certain conditions. You can apply for reimbursement via our online platform: https://stellantis-support.com. Just provide the required info and documents, and if eligible, you’ll receive a refund. 

13. What are the eligibility rules for reimbursement? 

To qualify for reimbursement, all these conditions must be met: 

 

  • The issue occurred between Jan 1, 2023, and June 30, 2025. 
  • The vehicle is covered by the special coverage (10 years / 240,000 km from first registration). 
  • Maintenance followed manufacturer recommendations, including using approved oils, done by any professional. Proof of the last 3 invoices or a stamped maintenance book is required. A max delay of 3 months or 3,000 km is accepted. 
  • The chain diagnosis and repair were done by an authorized Stellantis dealer. 
  • The claimant owned the car when the issue happened and paid for the repair. 

14. What is the main purpose of the new software update? 

The update improves oil pressure to reduce wear and reminds customers to perform maintenance promptly when their oil quality drops. 

15. Who can customers contact in case of doubt/questions? 

We have arranged a dedicated phone line for this topic for our customers 0080008251001 for Enlarged Europe and 08009179285 for UK customers. 

16. What if a customer buys a used car, will he also be protected? 

Stellantis also implemented the new “Check+” label, with 100 points of control for pre-owned cars sold by Spoticar and the approved network.