Peugeot Genfi autonäitusel

Genfi autonäitus

28.02.2017

Peugeot Genfi autonäitusel – linnamaasturid ja keskkonnasäästlikud tehnoloogiad

Peugeot tutvustab Genfi autonäitusel laia valikut elektrisõidukeid, linnamaastureid ning visiooni isesõitvast autost. Esimest korda maailmas esitletakse elektrilist mahtuniversaali Peugeot Partner Tepee Electric ja tutvustatakse ideeautot Peugeot Instinct Concept.

2300 m2 elegantselt vaskse ja mustaga kujundatud näituseala on jaotatud sektsioonideks:

  • Maailma esmaesitlus – Peugeot Partner Tepee Electric
  • Linnamaasturid – väljas on kogu valik 2008, 3008 ja 5008
  • Elektrisõidukite ala – välja on pandud lai valik erinevaid elektrisõidukeid nagu tõukeratas, kokkupandav ratas, sportlik jalgratas, motoroller ning elektriauto
  • Peugeot Instinct Concept ala, kus saab tutvuda uue isesõitva sportliku ideeautoga Peugeot Instinct Concept
  • Peugeot Sport, kus esitletakse sportlikke 208 GTi ja 308 GTi ning viimasel Dakari rallil kolmikvõidu võtnud 3008 DKR’i
  • Sõiduautode ala, kus on väljas Traveller, 108 Collection eriversioonid, GT-Line versioonid mudelitest 208, 308 ja 508 ning tehakse avalikuks koostöö lauljaga Mika
  • kahe- ja kolmerattalised sõidukid – motorollerid Metropolis, GenZe ja Belville

 

Peugeot stendil on võimalus sukelduda linnamaasturite 3008 ja 5008 universumisse. Külastajad saavad proovida erinevaid tehnoloogiaid, sõiduabifunktsioone ja 3D navigatsiooni kasutades Samsung Gear VR virtuaalreaalsuse peakomplekti. Üles on seatud 8 erinevat simulaatorit kus demonstreeritakse sõiduabifunktsioone nagu: veojõukontroll, mägipidur, automaatne hädapidurdus süsteem, aktiivne püsikiirusehoidja pidurdusfunktsiooniga ja aktiivne sõidurea hoidmise abi. Kõik Peugeot’ sõiduabi süsteemid astuvad sammu täielikult isesõitva auto suunas, mis valmib aastaks 2020.

Peugeot Instinct Concept näol on tegemist ideeautoga, mis oma sportliku ja dünaamilise silueti all peidab uudseimat tulevikutehnoloogiat ning 300-hobujõulist hübriidajamiga mootorit (PHEV). Instinct Concept võimaldab sõita ilma juhi sekkumiseta, kuid alles on jäetud ka võimalus auto klassikaliseks juhtimiseks. Autol on neli erinevat sõidurežiimi: kaks aktiivset sõidurežiimi (Drive Boost või Drive Relax) ning kaks isesõitvat režiimi (Autonomous Sharp või Autonomous Soft). Vastavalt valitud sõidurežiimile, kohaldub multifunktsionaalne ja intuitiivne juhikoht Responsive i-Cockpit®. Auto suudab õppida tundma sõidukijuhi käitumist ning selle järgi seadistada sõidustiili pakkudes juhile meelepärast muusikavalikut, auto töörežiimi ja ka mugavusseadeid salongis. Peugeot Instinct Concept suudab lugeda infot juhi nutiseadmetelt (nutikell, telefon, sotsiaalmeedia kanal jpm) ning pakkuda seadmetest loetud info põhjal sobivat salongi miljööd ja sõidustiili.

Peugeot panustab tugevalt keskkonnasäästlike elektrisõidukite arendamisse. Peugeot Partner Tepee Electric ühendab elektriauto eelised ja mahtuniversaali Partner Tepee sõidumugavuse, mis on olnud edulugu alates selle loomisest. Uuringud näitavad, et enamuse Euroopa autojuhtide keskmine päevane kilometraaž jääb alla 60 km. Peugeot Partner Tepee Electric sõiduulatus ühe laadimisega on 170 km, mis on rohkem kui piisav. Autol on 22,5 kWh mahutavusega akud ning 67 hj elektrimootor. Kiirlaadijaga on võimalik laadida akud 80%-ni 30 minutiga.

Peugeot eC03 D7 on ideaalne jalgratas linnakeskkonda. Jalgratas on saadaval 3 erineva mahutavusega akuga ning elektri jõul liikumise raadius on vastavalt 50, 70 või 100 km.

Peugeot GenZe on Silicon Valley’s disainitud ja ameerika pikapist inspireeritud tipptehnoloogiline elektriroller. Eemaldatava aku saab võtta koju või kontorisse, tankimiseks ei pea enam otsima laadimisjaama. Tühja aku täislaadimiseks kulub 4 tundi (80% akust laeb 2 tunniga) ning sõiduulatus on 45 km.

Peugeot alustas 2017. aastat enesekindlalt, 2016. aastal kasvas müük ülemaailmselt 12,3%, kokku müüdi 1 919 460 sõidukit. Jõudsalt kasvas Peugeot müük ka väljaspool Euroopat, kus müüdi 43% kogumahust ning kasv võrreldes eelmise aastaga oli 5%.

Enimmüüdud Peugeot mudel on 208, kuigi tegemist ei ole uudismudeliga, oli müügikasv 8%. Suurima müügikasvu 10% tegi sõiduautode kategoorias 2008. Erakordne edulugu on saatnud 3008-t, natuke rohkem kui 4 kuuga on tellitud 100 000 autot. Tarbesõidukite müügikasv oli 10% (Partner +20%, Expert +20%,  Boxer +20%).