/image/01/4/402-0501ab002.152183.246014.jpg
/image/01/4/402-0501ab002.152183.246014.jpg

PEUGEOT, INNOVAATILISUSEST PAKATAV KAUBAMÄRK

AJALUGU

PEUGEOT, INNOVAATILISUSEST PAKATAV KAUBAMÄRK

Olles alati panustanud uurimistööle ja arendusele, on Peugeot suutnud alati vastata ajastuga kaasnevatele vajadustele ning käia neist vajadusest sammu võrra eespool. Innovaatilisus on muutunud tänaseks Peugeot sõidukite ja mootorite edu võtmesõnaks.

1890

Esimene, Daimleri mootoriga varustatud neljarattaline sõiduk

/image/14/2/type2-1890-02.152283.246142.jpg

Armand Peugeot jätab jändamise auruga ning valmistab Peugeot esimese, bensiinimootoriga varustatud  neljarattalise sõiduki: type 2. Selle jõuallikaks on Daimleri mootor.

1929

Mudeli 201 esitlus

Esimene sõiduk, mille mudeliversiooni numbris on keskmisel kohal null. Esimest korda maailmas on sõiduk varustatud seeriaviisiliselt sõltumatute ratastega esisillal (1931). Selle mudeli edu aitas Peugeot’l saada üle majanduskriisi raskustest.

1934

Esimesed kokkuliigendatava katusega sõiduk – 401: „Eclipse"

/image/13/5/c30-401-eclipse.152269.246135.jpg

Idee, mis leidis teostust mudelitel

  • 401
  • 402
  • 601

ning millega hiljem jätkati mudelite juures

  • 206
  • 207
  • 307
  • 308CC 

(Paulini poolt patenteeritud süsteem).

1936

Diiselmoorite tootmine Sochaux tehases (HL50)

/image/13/8/illus-1936-innovations.152275.246138.png

Diiselmootoreid on turustatud alates aastast 1928, kui Peugeot alustas mootori HL50 tootmisega. See mootor sai kõikide tarbeotstarbeliste sõidukite jõuallikaks ning hiljem paigaldati see ka 402 esindusmudelile. Tootmise peatamine aastal 1939 (maailmasõda).

1941

VLV, väikse elektriauto tootminie

/image/13/9/illus-1941-innovations.152277.246139.png

VLV mudelit (Véhicule Léger Électrique ehk väike elektriauto) toodeti 377 eksemplari, millega astuti vastu kütuse tarbimise piiramisega kaasnevatele väljakutsetele. Hiljem haaras mudeliversioon 106 ELECTRIC enda kätte nullsaastega sõidukite müügi maailmarekordi.

1955

Algas 403mudeli tootmine ning koostöö Pininfarinaga

/image/13/3/403-1966.246133.jpg

Mudel 403 on esimene seeriaviisiliselt diiseloomoriga varustatud prantsuse sõiduk ning hiljem, aastal 1959, sai sellest esimene elektromagnetilise lahutusega ventilaatoriga (Peugeot patent) sõiduk maailmas.

1965

Algas 204 mudeli tootmine

/image/13/6/c41-204-berline.152271.246136.jpg

Mudel 204 on esimene esisillaveoline Peugeot, see on varustatud kergmetallist, üleval paikneva nukkvõlliga mootoriplokiga, ristise aseetusega käigukastiga, 4 sõltumatu rattaga ning ketaspiduritega esiratastel.

1967

Maailma väikseim alumiiniumist diiselmootor

/image/13/2/204cabriolet-1965-02.152263.246132.jpg

Aastal 1973 sai selle mootoriga masinast maailma väikseim diiselmootoriga  sõiduk.

1998

HDi diiselmootorite esitlus

/image/14/0/illus-1998-innovations.152279.246140.png

Diesel HDi mootorite tootmisse lülitamine (Peugeot 406). Ühisanumaga sissepritse „Common rail“ suurendab jõudlust, vähendab kütusekulu ning heitgaaside kogust.

BlueHDi tehnoloogia, mis võeti kasutusele aastal 2013 ning mille tõhusus leidis kinnitust nii PEUGEOT sõiduautodel kui ka linnamaasturitel, võimaldab heitgaaside puhastamise NOx saastest kuni 90% ulatuses ja ka kõige väiksematest tahmaosakestest 99,9% ulatuses. See tehnoloogia, mis on teadaolevalt diisli heitgaaside puhastamiseks turustatavatest süsteemidest kõige tõhusam üldse, võimaldab ühtviisi ka kütusekulu jaCO2 heitgaaside optimeerimise.

2000

FAP

/image/14/1/peugeot-diesel-2015-159.246141.jpg

Esmakordselt maailmas, FAP (Filtre à Particules ehk tahmaosakeste filter), paigaldatuna mudelile 607.

2011

Esmakordselt maailmas „Full Hybrid 4“ mootor

/image/13/4/3008hybrid4-1003techbis-j.152267.246134.jpg

Esmakordselt paigaldati selline mootorite kooslus Peugeot 3008'le.
Kütusekulu vähenemine kuni 35% ulatuses, CO2 (99g) heitgaaside vähenemine ja CO2 nullsaaste režiim.

2015-2016

Aasta mootor 1 kuni 1,4-liitriste mootorite kategoorias

/image/14/4/peugeot-essence-2015-135-fr.246144.jpg

Rahvusvahelise, Engine of the Year Awards auhindade väljaandmisel 17. ja 18. korral Stuttgartis omistas rahvusvaheline, ajakirjanikest žürii 2015. ja 2016. aasta mootori auhinna 1 kuni 1,4-liitriste mootorite kategoorias Groupe PSA kontserni kolmesilindrilisele, turbo PureTech 1,2-l bensiinimootorile.