TERVISLIK OLUKORD (COVID-19) LOE EDASI

PEUGEOT HYPERCAR 9X8

/image/69/4/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797694.jpg
/image/69/4/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797694.jpg

UUS PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – VÕIDUSÕIDUKS LOODUD

PEUGEOT’ esitleb oma prototüüpi Hypercar 9X8, mis on Peugeot’, uue põlvkonna võidusõiduauto, mis saab oma esimesed tuleristsed FIA 2022. aasta kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC). PEUGEOT 9X8, ülitõhus, hübriidmootoriga ja nelikveoline muskelauto võidusõidu jaoks on ilmekas näide Peugeot’ uue nägemuse kohta autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist, mis põhineb arusaamisel, et auto sportlikkus ei väljendu sugugi mitte üksnes arutus rehvipõletamises, seda nii seeriatootmises olevaid kui ka võistlusmasinaid puudutavas osas. 9X8 loomisel tugineti täiesti uudsele lähenemisele PEUGEOT SPORT insenerimeeskonna ja PEUGEOT Design meeskonna töö sünergias.

Nüüd, pärast mitmeid kuid kestnud tõsist koostööd, kergitavad PEUGEOT Sport tehnikadirektori, Olivier Jansonnie poolt juhitud arendusinsenerid ning Design PEUGEOT tegevjuhi, Matthias Hossann poolt juhitud disainerite tiim katteloori tuues avalikkuse ette selle, PEUGEOT 9X8 põhijooned ja aerodünaamilise kontseptsiooni.

/image/69/5/majeur-05-wec-34-front-575-354.797695.jpg

PEUGEOT 9X8 on vastavalt 1992., 1993. ja 2009. aastal Le Mansi 24-tunni sõidu võitnud PEUGEOT 905 ja PEUGEOT 908 perspektiivikas mantlipärija. 

9X8 mudeliga tutvustab Peugeot’ margikohast projekti autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist Neo-Performance, mis ühendab endas ultrasportlikkuse, seeriatootmisse tulevatele mudelitele ülekantava tehnoloogilise oskusteabe, tõhususe ja stiilitäiuse.

/image/69/6/-04-wec-top-575-354.797696.jpg

Seda lähenemist soosivad Le Mans Hypercar (LMH) sarjas FIA ja ACO poolt kehtestatud uuenenud reeglid, mis asendavad LMP1 kategooria reegleid. Võimaldades suuremat paindlikkust aerodünaamiliste pindade ettenägemisel soodustab see täiesti uut lähenemist ja uuendusliku kontseptsiooni juurutamist sõidukite disainis, jättes rohkem võimalusi disainerite tiimidele nende teadmiste ja oskuste laiemapõhjaliseks rakendamiseks. Insenerid ja disainerid olid varmad seda võimalust ära kasutama ja töötasid välja uusi loomingulisi lähenemisi, millega murti välja vanade tõekspidamiste kütkeist ja loodi täiesti uus narratiiv  – PEUGEOT Hypercar. 

/image/69/7/majeur-05-wec-34-front-zoom-575-354.797697.jpg

Number 9 mudeli nime alguses jätkab Peugeot’ mudelinimetuste traditsioone tähistades kuuluvust Peugeot’ võidusõiduautode seeriasse, Peugeot’ kahe legendaarse kestvussõitude valitseja PEUGEOT 905 (1990 kuni 1993) ja 908 (2007 kuni 2011) eeskujul.

X kannab uue PEUGEOT Hypercar mudeli nelikveo- ja hübriidtehnoloogia tähendust, mis väljendab Peugeot’ valmidust laiendada oma sõidukite, elektri jõu kasutamisele ülemineku strateegiat ka võidusõidu valdkonnale.

Number 8 mudeli nimetuses tähistab aga põlvkonna ajajärku ning see number sisaldub PEUGEOT kõikides praegustes mudelinimetustes: 208 ja 2008, 308, 3008, 5008 ning loomulikult 508, mis alles hiljuti käis läbi sama, inseneride ja disainerite tiimi käe alt, mis töötas välja ka Hypercari, kusjuures 508 mudel oli esimene sõiduk, millel oli au kanda Peugeot Sport Engineered logo.

STIIL, MIS VÕTAB HINGETUKS

PEUGEOT’ tegevjuht Linda Jackson kommenteerib seda nii:  „PEUGEOT Design ja PEUGEOT Sport meeskondade töö kvaliteet ja innovaatilisus on mulle väga hästi teada, kuid tuleb tunnistada, et selle, ülivõrdelise 9X8 mudeliga lõid nad mind lausa pahviks: võimsa kaubamärgi identiteedi selline ühendamine sedavõrd voolujooneliste ja innovaatiliste vormidega on lihtsalt geniaalne”.

/image/69/8/majeur-07-wec-3-575-354.797698.jpg

„Meie töös inspireeris meid PEUGEOT vapiloom sööstuks valmis kaslase kuvandiga“, selgitab Matthias Hossann, PEUGEOT disainiosakonna juhataja. See narratiiv tuleb selgelt esile sooritusvalmilt pisut ettesuunas sirutuvas kabiinis. „Üldjoontes jätkab PEUGEOT 9X8 margile iseloomuliku disainiga: tegemist on ülimalt väljapeetud, tõupuhta, elegantsist pakatava sõidukiga, millest kiirgab ühtviisi nii emotsioone kui ka dünaamilisust“.

Lisaks kuju ja välimuse üldisele esteetikale töötas disainitiim põhjalikult Peugeot’, margikohaselt isikupärase imidži ja tunnuste lülitamise kallal stiiliterviku koosseisu ja esiletoomiseks teostuse kõikides üksikasjades – tehes seda kõike arusaadavalt optimaalse tõhususe projekti raames.

/image/69/9/16-wec-detail-large-575-354.797699.jpg

PEUGEOT’le iseloomulikud tunnusjooned nagu näiteks tuled kolme, küünisejälgi imiteeriva tulede kriipsu vormingus nii masina esi- kui ka tagaosas ei jäta vähimatki kahtlust 9X8 kuuluvusest Peugeot’ perekonda. Uuenduskuuri läbinud embleem lõvipeaga troonib taustavalgustusega vapina uhkelt oma kohal sõiduki esiosas ning lisaks veel ka sõiduki külgedel. Krüptoniiroheliste (happeliselt rohekas-kollane) elementidega kontrastselt esiletõstetud elegantsiga rõhutatud seleeniumhall värvitoon kandub sõiduki kerelt sujuvalt edasi ka kokpitti ning see värvikoodeks kinnitab uue, PEUGEOT SPORT ENGINEERED kaubamärgi eduloo jätkumist, millele pandi algus 508 ja 508 SW mudelitega.

/image/70/0/10-wec-vue-dessus-mp-02-575-354.797700.jpg

9X8 kokpit lööb omakorda pahviks tuues esile disainerite töö ja vaeva selle kogu täiuslikkuses. Matthias Hossann kommenteerib kokpiti erakordsust nii: „Seadsime eesmärgiks luua kokpit täiesti uuel kvaliteedi ja funktsionaalsuse tasandil”.

/image/70/1/majeur-08-wec-vue-cote-mp-02-575-354.797701.jpg

„Siiani oli see element jäänud sisuliselt ilma tähelepanuta: olgugi et see oli vaieldamatult funktsionaalne ja täitis hästi oma ülesannet, puudus sellel margikohaselt iseloomulik narratiiv . Täitsime selle lünga meie värvikoodeksi puutega ja lisasime meie i-Cockpit armatuuri, PEUGEOT’ isikupärase tunnuselemendi masina sisemuses”. 

/image/70/2/-09-wec-vue-gauche-mp-02-575-354.797702.jpg

„Seeläbi on igale vaatajale, näiteks pardakaamera pildi edastamisel, kohe selge, et tegemist on justnimelt PEUGEOT’ga ja mitte mõne muu masinaga”. 

/image/70/3/17-wec-detail-jante2-575-354.797703.jpg

Sõiduk on ühtviisi perfektne ka vaatlemisel väljastpoolt ning inseneritöö punktuaalsust rõhutavad veelgi justkui juveliiri kätetööna valminud veljed, mis toovad välja tõupuhta ja selge joonega kumerused külgedel. Tiivad on perforeeritud, jättes silmale avatuks rehvide pealispinna. Küljepeeglid kui sellised on täiuslikult integreeritud, voolujoonelisuse täiuslikkust seejuures mitte milleski lõhkumata.

ILMA ANTITIIVATA!

LMH (Le Mans Hypercar) reeglitega jäetud võimalused.

PEUGEOT 9X8 tagaosas tulevad maitsekalt säbrulistes elementides esile tulede kolm, küünisejälge imiteerivat triipu, mille rüppe jääb suuremõõtmeline difuusor mõningast pilget kandva ingliskeelse kirjega: „We need no rear wing” (Tagatiiba me ei vaja).

Olivier Jansonnie, PEUGEOT Sport WEC programmi tehniline direktor märgib, et: „Le Mans Hypercar (LMH) uus reeglistik töötati välja eesmärgiga ühtlustada kõik klassikalised jõudlusvektorid. See on ülimalt põnev, sest see avab meile võimaluse leiutada, uuendada ja leida võimalusi tulemuslikkuse saavutamiseks väljaspool tavapäraselt selleks kasutatavaid võimalusi. Seda eeskätt voolujoonelisust silmas pidades. Reeglid lubavad meile vaid ühe, reguleeritava aerodünaamilise elemendi olemasolu, kuid kuskil ei ole täpsustatud, et tegemist peab olema tagatiivaga. Meie arvutused ja meie simulatsioonid näitasid, et saavutame vähemalt sama kõrgest klassist tulemused ka ilma tagumise antitiivata”.

/image/70/6/-02-wec-back2-575-354.797706.jpg

Selle, aerodünaamilise lisaelemendi puudumine muudab PEUGEOT 9X8 silueti eriti puhtajooneliseks, millist pole nähtud juba pikki aastakümneid. Disainerite ja inseneride lahutamatus koostöös ja ühisel meelel on jõutud harmooniliste ja dünaamiliste lahendusteni, millega avanevad avaramõõtmelised pinnad külgede vahel sõiduki tagaosas või mis lähevad masina esiosas sujuvalt üle esitiibadeks.

Aprillist saadik on testpingis testimisel PEUGEOT HYBRID4 500KW mudeliversiooni 2,6-liitrine, 90° V6 bi-turbo sisepõlemismootor võimsusega 500 kW (680 hj) paigaldamiseks 9X8 mudeli tagaossa.

200-kW elektrimootor sõiduki esiosas, seitsmekäiguline sekventsiaalne käigukast nagu ka aku on valmimisjärgus vastavalt testimispingi ajakava järgi saadavatele tulemustele. PEUGEOT Sport ja Saft, TotalEnergies tütarettevõte, on ühendanud oma jõud igapäevases koostöös lahenduste leidmiseks tehnoloogilistele väljakutsetele kõrgjõudlusega kõrgpingeaku (900 volti) väljatöötamisel.

Le Mans, PEUGEOT laboratoorium

Lisaks aerodünaamilisele, mehaanilisele ja elektroonilisele tõhususele on võidusõidu eesmärkide täitmisele pühendatud PEUGEOT’ inseneride kogu oskusteave, mida omakorda täiendavad teadmised ja kogemused, mis on omandatud sedavõrd äärmuslikult proovilepanekult kui seda on Le Mansi 24-tunni sõit. Neid 5 400 kilomeetrit, mille võistlusmasinad tunniosuti kahe ringi jooksul Le Mansi ringrajal läbivad, on sisuliselt sama palju, kui Vormel 1 võistlusmasinal tuleb läbida kogu hooaja jooksul. Nõudmised töökindluse ja vastupidavuse osas on seega kõige kõrgemast kategooriast.

Linda Jackson märgib: „PEUGEOT pühendumus vastupidavusse ja töökindlusesse ei väljendu mitte ainult võidusõidurajal: PEUGEOT’ jaoks on Le Mansi näol tegemist üleüldise katsepolügooni ja laboriga. Seetõttu on meie sidemed kõigega Le Mansiga seonduvaga veel eriti tugevad. Arusadavalt on 24-tunni sõidul väga tähtsal kohal meie poolt saavutatud sportlik sooritus, kuid eeskätt on see võimalus meile oma tehnoloogiate proovile panemiseks kõige ekstreemsemates oludes üldse ja orientiiride määramiseks oma edasistele uuringutele. Paneme võistlustingimustes proovile oma hübriidtehnoloogia ning tehnoloogiad kütusekulu ja seeläbi ka CO2 heitmekoguse vähendamiseks, nii nagu me neid hetkel oma seeriatootmises olevate sõidukite jaoks oleme välja arendamas. PEUGEOT Sport tiimide jaoks on üksnes auasi, kui nende arenduste tulemused leiavad kasutamist meie mudelivaliku sõidukite juures. Meie klientide jaoks on Le Mansi labori töö ja vaev meie sõidukite kvaliteedi tagatiseks. »

Nüüd anname aga sõna meie võidusõitjatele

„Midagi sellist pole meie silmad veel näinud”, märgivad justkui ühest suust võidusõidukogemusega juhid Loïc Duval, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Kevin Magnussen, Gustavo Menezes, Paul Di Resta ja James Rossiter, kes ootavad kannatamatult võimalust haarata ohjad selle masina juhikohal esimesteks testsõitudeks, mis algsete prognooside kohaselt saavad toimuma juba aasta lõpus.

/image/68/4/-01-groupe-ndp-1280-512.797684.jpg
/image/69/0/-04-pdr-1920-1080.797690.jpg

Šotlane, 35 aastat vana, endine Vormel-1 piloot ja 2010. a DTM võitja

„Ootasime kõik pikisilmi, et näha, mis asi see Hypercar ka tegelikult olema saab. Nüüd on see siis teoks saanud. See, ühtviisi nii agressiivne kui ka avangardne väljanägemine võtab üllatusest lausa hinge kinni, kusjuures üllatav on veel ka margikohaselt selgelt eristatava identiteedi olemasolu sellise suunitlusega masina juures. »

/image/68/6/-03-ld-1920-1080.797686.jpg

Prantslane, 39 aastat vana, Le Mansi 24-tunni sõidu võitja ja 2013. a kestvussõitude maailmameister

„On autosid, mille kohta ütled: Vot see siin on kena eest nurga alt vaadelduna, see seal jällegi küljelt vaatamisel, see kolmas aga eestvaates, järgmine aga tagantvaates. Olles teinud 9X8 mudelile ringi peale ja kaenud seda iga nurga alt, võin täie veendumusega öelda, et see masin on ühtviisi ilus olenemata sellest, mis nurga alt teda vaadelda! »

/image/68/9/-02-mj-1920-1080.797689.jpg

Taanlane, 26 aastat vana, kestvussõitude piloot, ELMS LMP3 võitja 2019. a.

„9X8 erineb oluliselt kõigist nendest kerekujudest, mida nende viimaste kuude jooksul on näidatud või millest on aimu antud. Kui see masin peaks veel ka võidukaks osutuma, siis see oleks küll üks tähelepanuväärselt ajalooline sündmus, kuna otseselt selleks ei ole selle masina juures mitte midagi ära tehtud. »

/image/68/7/-07-km-1920-1080.797687.jpg

Taanlane, 28 aastat vana, endine Vormel-1 sõitja, IMSA kestvussõitja

„Midagi sellist pole seni veel nähtud. Tegemist on tõepoolest võidusõiduautoga tulevikust. Mitte ühtegi sellisel disainitasemel loodud võidusõiduautot seni igatahes veel nähtud ei ole. Tagumise antitiiva puudumine tuli minu jaoks tõelise üllatusena. Tegemist on täiesti uue ajastuga. »

/image/69/1/-05-gm-1920-1080.797691.jpg

Ameeriklane, 26 aastat vana: WEC ja ALMS piloot, Le Mans võitja ja LMP2 maailmameister aastast 2016

„9X8 avab autospordi ajaloos uue peatüki. Viimased kümme aastat on möödunud LMP1 prototüüpide tähe all ning käes on aeg pöörata lehte ning rajada ikooniline tulevik 9X8 mudelile. » 

/image/69/2/-06-jr-1920-1080.797692.jpg

Britt, 37 aastat vana, endine Vormel-1, ALMS ja Super GT piloot

„Sellist iludust ma küll oodata ei osanud. Tegemist on tõelise läbimurdega! Selle Hypercar mudeliga murrab PEUGEOT paradigmade piire. »

/image/68/8/-08-jev-1920x1080.797688.jpg

Prantslane, 31 aastat vana, endine Vormel-1 piloot, Vormel-E kahekordne võitja

„PEUGEOT 9X8 on kõiges revolutsiooniline. Meeskonnad on teinud sellise suunamuutuse, mida autospordis pole juba kaua aega nähtud. See masin on lihtsalt fantastiline. » 

Läbi oma pühendumuse kestvussõidu maailmameistrivõistlustele juhatab PEUGEOT’ sisse uue peatüki autospordi ajaloos käsitlusega, et sportlikkus ei seisne sugugi mitte üksnes arutus rehvipõletamises.

Peugeot näeb kestvussõitudes avanevat suurepärast võimalust tööks sportlikkuse ühendamiseks bensiini/elektri hübriidtehnoloogiaga. PEUGEOT Sport omab kogemust elektrihübriidide tehnoloogia valdkonnas juba üle 10 aasta. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ammutab oma filosoofia, oma tehnoloogia nagu ka oma esmaklassilised jõudlusnäitajad just sellest kogemusest, mis on omandatud PEUGEOT 908 Hybrid4 ja avangardse PEUGEOT 908 HY mudeliga, millele järgnesid projektid PEUGEOT 208 HYbrid FE ning seejärel aastal 2015 esitletud PEUGEOT 308 R Hybrid.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED esindab tänase seisuga juba nende tööde ja tehnoloogilise oskusteabe sünteesi. Tegemist on ülalnimetatud projektide väärika mantlipärijaga. Selles sõidukis on ühendatud võistluste DNA ja PEUGEOT Sport tehnoloogiline oskusteave, esmaklassiliste jõudlusomaduste süntees, vähene heitmekogus (46g CO2) ja heitmevaba sõiduki läbisõiduulatus 42 km (WLTP protokolli järgi mõõdetuna).

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

/image/69/3/508-pse-ndp.797693.jpeg

Tooge esile oma maitsemeele esteetilisus ja innovaatilised põhimõtted uute 508 ja 508 SW PEUGEOT SPORT ENGINEERED mudelite roolis ning tundke rõõmu sportlikest sõiduelamustest vähese heitmekoguse juures uute, tõhusate ja elektriliste mudelitega.

VAATA LÄHEMALT